Napok óta kész tény, hogy a McLaren motorszállítót cserél, a wokingiak a Honda kínlódását megunva a Renault motorjait használják 2018-tól, pontosan három évig. Több napos csúszással jelentették be a szakítást hivatalosan a felek, a McLaren a Szingapúri Nagyíj első szabadedzésének leintése után harminc perccel adta ki a közleményt.

A sajtóanyag szerint a McLaren és a Honda közös megegyezéssel döntött úgy, hogy az év végén befejezi együttműködését, de addig is folytatódik a közös munka a helyezésekért és a pontokért. A közlemény szerint a McLaren és a Honda is a „közeljövőben” ismerteti a jövővel kapcsolatos terveit.

Ehhez képest elég gyorsan, a McLaren anyaga után hét perccel befutott a Renault bejelentése, amelynek értelmében a franciák szállítanak motort a wokingiaknak 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban. A megállapodás értelmében a Renault Sport Racing „szoros együttműködésben dolgozik majd a McLaren mérnökeivel és szerelőivel.”

A McLaren és a Renault korábban még soha nem állt partneri viszonyban a Forma-1-ben. „A McLaren számára egyértelmű a váltás oka: a Renault bizonyította azon képességét, hogy képes bajnoki címek megnyerésére alkalmas motort építeni saját csapata, és ügyfelei számára is” – áll a Renault közleményében.

„Útjainak sajnos már azelőtt elválnak, hogy elértük volna közös céljainkat, de a legjobb döntés született a vállalatok jövőjére nézve” – mondta Hacsigo Takahiro, a Honda elnök-vezérigazgatója. „Szeretném a Honda Racing F1 Team tagjainak, illetve versenyzőinek nevében megköszönni a rajongók támogatását, és hogy osztoztak velünk örömben-bánatban 2015-ös visszatérésünk óta. Bejelentésünk nem érinti a 2017-es évadot, a Honda és a McLaren szakemberei továbbra is közösen küzdenek, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el.”

„A Honda, akárcsak a McLaren, nagyszerű cég, s azért van jelen az F1-ben, hogy nyerjen” – fogalmazott Shaikh Mohammed bin Essa Al Khalifa, a McLaren Group igazgatótanácsának elnöke. „Partnerségünk nem hozta meg a kívánt eredményt, ez azonban nem feledteti az örömteli közös pillanatokat, és nem indok arra, hogy elhagyjuk az F1 világát. Jelenleg úgy látjuk, hogy mindkét cég számára az a legjobb, ha külön folytatjuk a versenyzést.”

„Soha nem volt kétségünk afelől, hogy a Honda elkötelezett a siker mellett, s kellő mennyiségű energiát szán a Forma-1-re” – nyilatkozta Zak Brown, a McLaren Technology Group ügyvezető igazgatója. „Számtalanszor bizonyítottak már a versenysorozatban és a fejlesztések terén. Különféle okok miatt együttműködésünk nem úgy alakult, ahogy elképzeltük, így bár egyik cég sem örül a kialakult helyzetnek, eljött az ideje, hogy különváljunk. Sporttársként azt kívánjuk, hogy ismét a csúcsra érjen a Honda. Velük sokkal jobb ez a versenysorozat, és biztos vagyok benne, hogy ebben mindenki egyetért.”