Ottani idő szerint 21 órakor, a szokásos melegben (28 fokos levegő- és 33 fokos aszfalthőmérséklet), 1600 reflektor fényében kezdődött a 10. Forma-1-es Szingapúri Nagydíj időmérője a délkelet-ázsiai városállam utcai pályáján.
A Q1-re az edzéseken végig küszködő Kimi Räikkönen futott ki elsőként, a három 9. hely után a kvalifikáción jobbat kellett elérnie. A Ferrarira ultralágy került fel, a kevésbé tapadós szuperlágyaknak és lágyaknak az időmérőn senki nem is szánt szerepet. A finn 1:44.06-tal kezdett, csapattársa, Sebastian Vettel ettől elmaradt hattizeddel.
Alonso az edzéseken is jó McLarennel a 2. helyre ugrott, de gyorsan a 3. lett, miután csapattársa, Stoffel Vandoorne átvette a vezetést. A belga sem sokáig uralkodott, ugyanis Ricciardo és Verstappen besorolt az első két helyre. Lewis Hamilton 38 ezredes hátránnyal állt be a Red Bull-os ausztrál mögé.
Az időmérő kezdete előtt a pilótákat figyelmeztették, hogy a 20-as kanyarban olajmaradék van az aszfalton, többen rádión is jelezték, hogy csúszós a harmadik szektor. Felipe Massán ki is fogott a dolog: a 21-es kanyar kijáratán jobb hátsóval érintette a falat, defekttel kullogott vissza a bokszutcába.
Négy perccel a szakasz vége előtt Danyiil Kvjat Toro Rossója hatalmas füstöt eregetve állt be a bokszba.
A hajrában a Toro Rosso, a Sauber és a Williams versenyzői, valamint a renault-s Jolyon Palmer és a haasos Kevin Magnussen voltak esélyesek a kiesésre, de Sainz a 3., Kvjat az 5. helyre ugrott fel, Palmer is óriásit javított, végül Alonso került veszélybe, de ő is gyorsult, így a nagy tilitoli végén mégis Magnussen, Massa, Stroll, Wehrlein és Ericsson esett ki.
A Q2-t is Räikkönen kezdte, mögötte Hamilton futott ki. A finn 1:40,999-cel kezdett, amivel nem bírt Hamilton, Vettel viszont 1:40,529-et tudott, az élre állt. Verstappen még másfél tizedet faragott ebből.
Az első menet után a „nagyok” mögött a renault-sok, Vandoorne és Sainz volt a top10-ben, Alonso és a Force Indiá-sok a kiesőzónában voltak.
A McLaren spanyolja a végén javított, a 8. helyre lépett fel, Hülkenberg eggyel hátrébb tolta, Plamer viszont kicsúszott az első tízből. A Force Indiá-soknak nem sikerült az előrelépés, ahogy Kvjat és Grosjean is búcsúzott.
A Q3-ra a McLarenek és Sainz futott ki elsőként, de a többiek is csak egy percet vártak. Hamilton a gumihőszenzorok problémáját jelezte a rádión. Az első komoly kört Räikkönen hozta 1:40,069-cel, Hamilton és Bottas nem bírt vele, azonban Verstappen, Vettel és Ricciardo is 1:39-es kört tudott, a ferraris német állt az élre (1:39,669).
Az első nekifutás után Vettel, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Alonso, Vandoorne, Hülkenberg és Sainz volt a sorrend.
Úgy tűnt, hogy a végső csatát Vettel és a Red Bull-osok vívják majd a pole-ért. Räikkönen és Verstappen hozta elsőként az utolsó mért körét, utánuk jött Ricciardo, Vettel és a mercedesesek. A pozícióján senki, köridején is csak Vettel javított, a Ferrari németje 1:39,491-gyel hozta a pole-t egy olyan körön, amelyiken még a falat is érintette. A rádión hatalmas megkönnyebbüléssel és örömmel nyugtázta pályafutása 49., Szingapúrban negyedik időmérős elsőségét.
Kattints a képre, galéria nyílik!
Vettel mellől vasárnap Verstappen, a második sorból Ricciardo és Räikkönen, a harmadikból Hamilton és Bottas, a negyedikből Hülkenberg és Alonso, az ötödikből Vandoorne és Sainz indulhat majd.
The Climax to an extraordinary qualifying session…
Sebastian Vettel was on 🔥#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/ugBG5mgWME
— Formula 1 (@F1) September 16, 2017