A reflektorok és időnkénti villámok fényében sorakoztak fel a Forma-1-esek a 2017-es világbajnokság 14. fordulója, a Szingapúri Nagydíj rajtjához.

A pole-ból a ferraris Sebastian Vettel indult azzal a céllal, hogy visszavegye a vezetést a bajnokságban, mellőle az idén újra és újra balszerencsével sújtott Max Verstappen, akinek nem volt vesztenivalója. A második sorból Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen, a harmadikból a hétvégén nem túl versenyképes Mercedes versenyzői, Lewis Hamilton, a negyedikből a renault-s Nico Hülkenberg és a mclarenes Fernando Alonso, az ötödikből Stoffel Vandoorne és a Toro Rossó-s Carlos Sainz kezdhetett.

A rajtrács összeállása után, a himnusz alatt újra visszatért a korábban is el-eleredő eső, nagy esélye volt, hogy a verseny 10. kiadása első ízben vizes pályán zajlik majd. Nagy kérdés volt, hogy milyen gumin is vágjanak neki az első etapnak, hiszen senki nem tudhatta, mennyire csúszik vagy tapad a nedves aszfalt, és hogy mennyire könnyen és gyorsan szárad fel az amúgy meleg időben.

Elég vegyesen válogattak, a top10-ből Hülkenberg, Alonso és Vandoorne választott teljes esőgumit, a többiek a zöld jelzésű átmenetit.

Rajt/1. kör: Mészárlást hozott a start, Vettel kicsit lassú volt, Räikkönen viszont nagyon jól lépett el, belülről elment Verstappen mellett, félig már előtt volt, de összeértek, a Ferrari hátsó felfüggesztése eltört, ezért az első kanyarban irányíthatatlanul csúszott bele az elforduló Verstappennek és a ragyogó rajtot vevő, aktuálisan a 3. Alonso McLarenjének. Vettel néhány kanyarral később egyedül hibázott, megcsúszott, a falnak vágta az autót, kiesett. Beküldték a biztonsági autót. Alonso vissza tudott térni a bokszutcába.

 

3. kör: A sorrend a safety car mögött: Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Perez, Bottas, ÍPalmer, Vandoorne, Ocon, Sainz, Magnussen, Kvjat, Alonso, Stroll, Massa, Grosjean,Ericsson, Wehrlein.

5. kör: A biztonsági autó elengedte a mezőnyt, Hamilton jól lépett el Ricciardo elől, hátrébb Palmer megelőzte Bottast.

7. kör: Fernando Alonso autójából elszállt a telemetria, a célegyenesben a Williamsek nevetve előzték meg.

9. kör: Alonso az utolsó helyről jelentette rádión, hogy „no power”, a csapat a visszatért telemetrián amúgy is túl sok hibát látott, kiállásra kérték.

10. kör: A top10 sorrendje: Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Perez, Palmer, Bottas, Vandoorne, Sainz, Ocon, Magnussen.

11. kör: A Toro Rossó-s Kvjat a 7-es kanyart elfékezte és orral előre a korlátba állt. Beküldték a biztonsági autót. Többen kereket cseréltek, az élről csak Ricciardo ment ki friss intermediate-ekért, Hamilton és Hülkenberg kint maradt.

12. kör: A Renault-nál inkább biztosra mentek, Hülkenbergnél és Plamernél is kereket cseréltek. Hamilton a rádión azon morfondírozott, hogy talán hiba volt, hogy a Mercinél nem tették meg ezt. Hamilton, Ricciardo, Bottas, Sainz, Hülkenberg, Perez, Palmer, Stroll, Vandooren és Massa állt pontszerző helyeken.

14. kör: A biztonsági autó elengedte a mezőnyt, pozíciócsere nem történt.

16. kör: A Haas-pilóták előrébb léptek, Grosjean kiszorította a top10-ből Massát, mögöttük Magnussen vette el a 12. helyet Ocontól.

17. kör: Magnussen Massát támadta, brazil a falra szorította a dánt, a manőverbe Ocon is benézett, de végül megúszták az ütközést. Massa lett a fő vesztes, ki is ment friss gumikért.

18. kör: Száradt a pálya, engedélyezték a DRS használatát.

20. kör: Stroll hibázott a 7. kanyarban, Vandoorne megelőzte.

25. kör: A csapatok már a száraz gumik bevetését fontolgatták, a Haasnál elsőként vállalták a kockázatot, Magnussen kiment ultralágyakért, a Williamsnél massával is meghúzták ezt. A 13-14. helyre kerültek.

27. kör: Stroll is slickekre váltott.

28. kör: Sainz szuperlágyra, Vandoorne (lassan), Grosjean, Ocon ultralágyakra váltott. A két Haas a bokszutca kijáratánál összeért.

29. kör: Ricciardo, Bottas, Hülkenberg és Perez is felvette az ultralágyakat.

30. kör: Hamilton is letudta a kerékcserét, az élre tért vissza a lila Pirelliken. A top10 sorrendje a cserék után: Hamilton, Ricciardo, Bottas, Hülkenberg, Sainz, Perez, Palmer, Vandoorne, Stroll és Magnussen.

34. kör: Ocon megelőzte Magnussent, átvette a 11. helyet. Előrébb beállt a mezőny, csak Perez kergette Sainzot.

38. kör: Marcus Ericsson megforgott az Anderson híd bejáratánál, eltört a bal hátsó felfüggesztése, a menetiránnyal szemben állt meg a Sauber. Újra beküldték a biztonsági autót.

41. kör: A biztonsági autó kiment, folytatódott a verseny, de az újrarajtolásnál nem történt pozíciócsere. A sorrend: Hamilton, Ricciardo, Bottas, Sainz, Perez, Palmer, Vandoorne, Stroll, Gorsjean, Hülkenberg, Ocon, Massa, Magnussen, Wehrlein.

43. kör: Hamilton lazán ellépett Ricciardóék elől.

45. kör: Hamiltonnak azt javasolták a rádión, hogy próbálja lassabb tempóval összezárni a mezőnyt, de az angol azzal reagált, hogy nem érezné magát biztonságban, így ráhagyták, hogy akkor fussa a saját tempóját.

48. kör: Nico Hülkenberg kiállt  garázsba, feladta a versenyt.

50. kör: A haasos Kevin Magnussen is kiszállt a játékból a mozgásienergia-visszanyerő meghibásodása miatt.

57. kör: Lejárt a verseny kétórás limitje, leintették a futamot. Hamilton játszva hozta a rajtnál az ölébe pottyant győzelmet. Harmadszorra győzött Szingapúrban.  Ricciardo lett a 2., Bottas 3. helye bebiztosította a Mercedes kettős győzelmét. A további pontokon a pályafutása legjobb eredményét elérő Carlos Sainz, Sergio Perez, a szintén karrierje legjobbjával 6. Jolyon Palmer, az ugyancsak karriercsúcs 7. Stoffel Vandoorne, Lance Stroll, Romain Grosjean és Esteban Ocon osztozott. Még ketten maradtak a pályán: Felipe Massa és Pascal Wehrlein.

Hamilton a Szingapúri Nagydíjon aratott győzelemmel 3-ról 28 pontra növelte előnyét a világbajnokságban.

Élő: Forma-1 Szingapúri Nagydíj 1