Pénteken hivatalossá vált, hogy a Toro Rosso szerződést bontott motorszállítójával, a Renault-val, hogy 2018-tól a Honda erőforrásaival induljon. Az alku keretében, amolyan „kártérítésként” a francia gyártó a jövő évre kölcsönkapta a Carlos Sainzot is.
A bejelentések előtt arról pletykáltak, hogy a spanyol pilóta már idén, akár a Maláj Nagydíjtól átülhet a Renault-ba az alulteljesítő Jolyon Palmer helyére, azonban erről végül nem esett szó.
Úgy tudni, Palmernek betonbiztos szerződése van 2017-re, ő pedig ragaszkodik is az üléséhez, ezért a félreállítása komoly jogi huzavonával – és végül milliós kártérítéssel – járna a Renault számára, ugyanakkor a csapat mégis szeretné még idén Sainzot bevetni.
A veterán szakújságíró, Dieter Rencken a szingapúri paddockból arról tudósít, hogy a Renault egy csinos – de a szerződésbontási kártérítésnél nyilván szerényebb – summával próbálja meggyőzni Palmert, hogy önként álljon félre, állítólag szerdáig él az ajánlat, akkor derülhet ki, lesz-e pilótacsere.
A Red Bull ugyanakkor felemásan áll Sainz elengedéséhez, hiszen a Toro Rosso pontjainak 90 százalékát a spanyol hozta idén, korai távozása viszont lehetőséget adna az F1-es lehetőségre váró neveltjük, Pierre Gasly bevetésére.