A Forma-1-es Maláj Nagydíj második szabadedzése a vártnál 20 perccel korábban zárult, amikor a haasos Romain Grosjean a 12-es kanyar belső ívén ráhajtott egy, nem sokkal előbb Valtteri Bottas Mercedese által felrántott csatornafedélre, ami után nagyot bukott.
Az F1 állandó versenyigazgatója, egyben az FIA biztonsági és technikai főmegbízottja, Charlie Whiting a nap végén személyesen tájékoztatta a médiát az esetről.
„Az egyik, nagyjából 50×30 centiméteres, nehéz öntöttvas csatornafedél feljött a helyéről. Jó néhány ilyen van a pályán, az adott kanyarban szakaszosan öt darab. A 12-es egy nagy sebességű, nagy erőket generáló kanyar, ahol néhány csatornafedőt csavarral, másokat hegesztéssel rögzítettek. A hegesztés tökéletesen elfogadható megoldás. Gyanítom, hogy az adott darabnál a csavarok eltörtek és úgy voltak vele, hogy az egész szerkezet kicserélése helyett egyszerűen körbehegesztik. Ahogy láthattuk, a hegesztés megadta magát. Ennyi a történet – ezt senki sem láthatta előre” – magyarázta.
Újságírói kérdésre Whiting megerősítette, hogy egyszeri, véletlenszerű esetről volt szó. A versenyigazgató elmondta, hogy szombatra az összes potenciálisan problémás csatornafedőt ellenőrzik és megerősítik majd:
„Nem tudom pontosan, hány ilyen van, láttunk párat, de nem olyan sok. Lemarják majd a festéket, visszacsiszolják a hegesztést és újrahegesztik az összeset. Ennyit tehetünk most – a csatornázás nem a legmodernebb. Ha visszajönnénk még, akkor átfogóbb megoldást kérnék, egy modernebb vízelvezető rendszert. De mivel ezután mér nem lesz F1-es verseny, felteszem, hogy a mostanival folytatják. De meggyőződésem, hogy a mostani tapasztalatok után kétszer is ellenőrzik majd, nehogy újra előforduljon ilyesmi.”
A Haas-csapat a rajtuk kívül álló okokból történt baleset miatt egyébként felmentést kért és kapott az éjszakai kötelező „takarodó” alól, hogy szombatra újjáépíthessék Grosjean alaposan összetört autóját, a péntek éjjeli munka nem is számít bele a két alkalomból álló keretbe.