A hétvégi, 19. Forma-1-es Maláj Nagydíj belátható időn belül az utolsó lesz Szepangban, a szervezők ugyanis idő előtt szerződést bontottak a csökkenő jegyeladások, nézettség miatt, amelyek mellett egyszerűen nem érte meg a kifizetni a több tízmillió dolláros, és folyamatosan emelkedő versenyrendezési díjat.

A főszervező Razlan Razali most pénteken is lesújtóan nyilatkozott az F1-ről:

„Ha a lehető legjobb ajánlatot kapnánk, akár ha ingyen is lenne a futam, mégis milyen terméket kapunk? Személy szerint én egyszerűen nem vagyok képes végigülni az első körtől az akárhanyadikig két órát. Ezt a rendezvényt nagyon nehéz eladni, nagyon nehéz a nézőket a székekbe ültetni, jelenleg egyszerűen nem éri meg a kiadást.”

Razali szerint a hanyatlást a hibridmotorok 2014-es bevezetése hozta: 2013-ban még több mint 88 ezer jegyet adtak el a Maláj Nagydíjra, tavaly már csak alig 47 ezret, és a most vasárnapi futamra még pénteken is voltak elérhető jegyek úgy, hogy már 82 százalékos kedvezménnyel árulták őket – ugyanakkor a szepangi MotoGP-hétvégére már hónapokkal korábban minden jegy elkelt.

Malajziának ingyen sem kellene a Forma-1 1

A főszervező az F1 idei tulajdonosváltása után sem lát érdemi változást:

„Nézzük csak a médiát! Önök milyen változtatást látnak, amitől izgalmasabb most az F1 a sport, a verseny tekintetében annál, mint a Bernie-korszakban volt? Mit csináltak a Libertyék? Igen, a szurkolókat közelebb engedik, az nagyszerű, amit a pálya mellett tesznek, de miért is jönne ki valaki a pályára? Ahhoz a verseny kell mint termék, nem a kísérőprogramok.”

Razali arra utalt, hogy a Liberty részéről nem próbálták új, előnyösebb pénzügyi feltételekkel a naptárban tartani Malajziát: „Nem próbálkoztak elég keményen, hogy meggondoljuk magunkat.”

Az F1 a Liberty és a csapatok szándékai szerint is változni fog, a 2020 utáni új műszaki szabályok és a pénzügyi viszonyok átrendezése egészen megújíthatja a száguldó cirkuszt – ha így lesz, Szepang is nyitott az újbóli rendezésre.

„Mi sem lenne könnyebb, mint a Libertyvel letárgyalni a visszatérést. A nagy kérdés az, hogy előnyére változik-e a Forma-1” – szögezte le Razali.