A Ferrari két igen fájdalmas versenyhétvégén van túl, hiszen Szingapúrban és Malajziában is kihagyták a saját versenyképes formájuk és gyengélkedő Mercedes jelentette ziccert. A szingapúri utcai versenyen a rajtnál esett ki mindkét autójuk, míg Szepangban Sebasian Vettel motorhiba miatt nem kvalifikált, így a rajtrács végére került, a 2. helyről kezdő Kimi Räikkönen erőforrása pedig a Maláj Nagydíj startja előtt adta meg magát, nem is tudott elindulni a versenyen.
Vigaszt mindössze Vettel előretörése és 4. helye jelenthetett a Scuderiának, de még ebbe is belerondított, hogy a leintés után a német a williamses Lance Stroll-lal ütközött (a sérülések miatt pedig sebességváltó- és motorcserére is kényszerülhet a csapat Szuzukában).
A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene ennek ellenére próbál pozitív maradni:
„Egész hétvégén világos volt, hogy nagyon versenyképes az autónk. Ez látszott a szabadedzéseken mutatott tempónkból, Kimi első soros kvalifikációjából és Seb lenyűgöző előrekapaszkodásából is. Ugyanakkor mégis ez lett az idei legnehezebb versenyünk, ugyanis komoly, elemzést kívánó problémákkal szembesültünk, amelyek miatt Sebb nem tudott kvalifikálni, Kimi pedig nem tudott részt venni a versenyen.”
„De a csapat végig összeszedett maradt, mindent beleadva dolgozott a garázsban és makulátlan stratégiával állt elő, így továbbra is hihetünk magunkban: megvan az autónk, megvannak az embereink, megvannak a versenyzőink és megvan a hitünk ahhoz, hogy a legvégéig küzdjünk.”
A Maláj Nagydíj után a Ferrari hátránya gyakorlatilag behozhatatlan 118 pontra nőtt a konstruktőri versenyben a Mercedeshez képest, míg Vettel öt futammal a vége előtt 34 pontos lemaradással áll az éllovas Lewis Hamilton mögött.