Marchionne az Olasz Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy a Ferrari elcseszte az egész hétvégét, hazai pályán sokkal jobb szereplést várt volna az elnök. Jó folytatással feledtethető lett volna a kisiklás, a Ferrari azonban Szingapúrban és Malajziában is jó eséllyel kettős győzelmet szalasztott el, és a potenciális 86 helyett mindössze 12 pontot gyűjtött.

Szingapúrban már a rajt után ütközött a két Ferrari (amit talán el lehetett volna kerülni, ha a csapat jó előre átbeszél minden potenciális rajtvariációt, főleg Max Verstappen miatt), Malajziában pedig hiába cseréltek motort Sebastian Vettel autójában az időmérő előtt, a vadonatúj, elvileg alaposan átnézett és ellenőrzött egység egy piti hiba (törött volt egy cső, amely a motorba szállítja a levegőt) miatt már a német első gyors körében teljesítményt veszített.

A lenullázott kvalifikáció után Vettel az utolsó helyről indulva hozott ugyan egy negyedik helyet a csapatnak, Kimi Räikkönent azonban közvetlenül a futam indulása előtt a rajtrácsról kellett letolni. Nem lenne meglepő, ha az igazán kemény kezű vezetőként ismert Marchionne egy ilyen valóban kínos blama után azonnal felelősöket próbálna keresni.

Tény, hogy hiába van versenyképes autója a Ferrarinak, az idén nagyon sok az ilyen-olyan hiba, ez pedig Maurizio Arrivabene csapatfőnök állásába kerülhet. Lapértesülések szerint nem valószínű, hogy Japán előtt bármit lépjen a Ferrari, de hosszabb távon egyáltalán nem kizárt, hogy Arrivabenének megköszönik az eddigi munkáját.