A Red Bull-csapat eltérő aerodinamikai beállítással küldte a Forma-1-es Japán Nagydíj időmérő edzésére a versenyzőit. Míg Daniel Ricciardo kisebb leszorítóerővel indul a futamon, Max Verstappen nagyobb leszorítóerővel számolhat. Az ausztrál autóján fent volt a kis T-szárny, a másik RB13-as a nélkül futott. A holland azonban nem biztos, hogy a beállítás kifizetődik majd számára a futamon, a hőmérséklet és a gumikopás is közbeszólhat.

Verstappen az ötödik helyet szerezte meg, 0,026 másodperccel elmaradva a negyedikként kvalifikált csapattársa mögött. „ Az első Q3-as köröm után cseppet sem voltam elégedett, de utána már jobban éreztem magam, mert a második menet tisztességes volt, és erre már lehet építeni” – nyilatkozta Max Verstappen a Japán Nagydíj időmérőedzése után.

„Eltérő stratégiákat választottunk a két autó számára, az egyik több, a másik kevesebb leszorítóerővel megy. Az enyém a több. Enyém-e a jobb? Nem vagyok biztos. Most talán azt mondanám, hogy mára nem, de holnap jó lehet. Nehéz ezt megmondani.”

A magasabb hőmérséklet nagyobb gumikopást eredményezhet azoknál, akik – mint Ricciardo is – kisebb leszorítóerőt generáló beállítással hajtanak, és az említett körülmények a 20 éves holland kezére játszhatnak. Míg mások szenvedhetnek az autók csúszkáló farával, ő a nagyobb leszorítóerővel jobban teljesíthet majd – elméletileg.

„Holnap kissé melegebb lesz, jobban kopnak majd a gumik. Ha az első szektorban szenvedsz emiatt, az igazán fájdalmas. Persze ez csak remény, mert nem nekem nagyobb leszorítóerőm lesz holnap. Remélhetőleg jó meleg lesz holnap és jön a gumikopás.”