A Ferrari szerelőinek déja vu-je lehetett a Japán Nagydíj rajtja előtt, csak ezúttal nem Kimi Räikkönen, hanem Sebastian Vettel autójáról kellett lekapni a motorborítást. A csapat a rajtrácsra vezető körben érzékelte, hogy gond lehet az egyik gyújtógyertyával, de ekkor már régen késő volt: a fizikai cserére nem maradt idő, a szoftveres trükkök pedig nem segítettek.
Vettelt már néhány kanyar után megelőzte Max Verstappen, az pedig igazán fájdalmas lehetett számára, hogy az első kör végén egyszerre hárman előzték meg a célegyenesben. A Ferrari nem sokkal később feladta a kilátástalan küzdelmet.
A Ferrari percekkel később megerősítette, hogy valóban egy gyújtógyertyával volt gond, ami ráadásul nem is saját alkatrész, hanem a japán NGK szállítja a Ferrarinak. Malajziában is egy külső beszállítótól származó alkatrész, egy egyszerű karboncső nullázta le teljesen Räikkönen, és szinte teljesen Vettel versenyét.
Ami azonban nagyon jelzi a világbajnoki címtől most már szinte karnyújtásnyira lévő Mercedes és Ferrari közötti különbséget, hogy nemcsak Vettel autójában volt gond a gyújtógyertyával. Hanem Lewis Hamilton Mercedesében is, csakhogy míg a Ferrarinak a rajtrácsra menet, addig a Mercedesnek már délelőtt feltűnt a hiba.
Az Auto Motor und Sport szerint a németek nem is késlekedtek, az FIA engedélyével és felügyeletével jóval a rajtceremónia előtt kicserélték az alkatrészt.
A Ferrari úgy érzi, nem tehetett semmit. „Mindenki látta, mi történt” – mondta Maurizio Arrivabene csapatfőnök. „Látott valaki bármilyen hibát a csapat részéről? Az autó remek, leszámítva az alkatrészeket, amik nagyon sokba kerültek számunkra.”
„De lapoznunk kell, motiváltnak kell maradnunk. Elvégezzük a szükséges elemzéseket, és nyomjuk tovább Austinban, bár a ponthátrányunk már nagy.”