Fernando Alonso 2015-ben nagy reményekkel csatlakozott az 1980-90-es évek fordulójának sikereit újjáéleszteni hivatott McLaren-Hondához, azonban a projekt csúfos kudarcot vallott, a japán motorgyártó három év alatt sem tudott versenyképes motort adni a spanyol pilótának és a csapatnak.
A McLaren és a Honda a szezon végén szakít, így a japánok F1-es főnöke, Haszegava Juszuke immár nyíltabban mer beszélni a színfalak mögötti feszültségekről, a sokszor kifelé is, zárt ajtók mögött pedig pláne kritikus Alonsóról.
„Alonso mindig nyomást gyakorolt rám. Ha az autó rossz volt, sosem rejtette véka alá az elégedetlenségét. De Fernando jó ember, valószínűleg neki sem volt öröm a leteremtésem. De nem volt választása, ugyanis azt akarta, hogy jól menjenek a dolgok” – magyarázta Haszegava a spanyol El Confidencialnak, cáfolva ugyanakkor azt a közvélekedést, hogy Alonso nagy intrikus lenne.
„Nem, egyáltalán nem az. Alonso kritizált minket, mert elégedetlen volt, de erre minden alapja megvolt. Voltak olyanok a Hondánál, akiknek nem tetszett Alonso hozzáállása, de nekem nem volt gondom ezzel. Én magam is nagyon csalódott vagyok, amiért nem adhattam neki jó motort, de az F1-ben sosem lesz mindenki elégedett.”
„És mivel elégedetlen volt, nem is tudtunk jó munkakapcsolatot kialakítani. De nem személyes ellentétről volt szó. Alonso profi, tette a dolgát, de a versenyzők azért nagyon is érzékeny emberek, meg lehet érteni a viselkedésüket. Elégedett lett volna, ha az övé a legjobb autó? Naná. Épp ezért nem lehet egy szavunk se.”
Haszegava azt is elismerte, hogy a beszálláskor messze alábecsülték a Forma-1 jelentette kihívást:
„A Honda hatalmas elvárásokkal érkezett. Ez egy nagy hiba volt. Túl sokat akartunk, pedig 2015-ben egyszerűen nem álltunk még készen. De a Honda identitásának része, hogy sosem adjuk fel, máskülönben már elhagytuk volna az F1-et.”
A japán gyártó a jövő évtől a Toro Rosso partnere lesz, míg 2019-től akár a Red Bull Racing szállítója is lehet. A McLaren 2018-tól a Renault erőforrásaival folytatja.