A Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media az elmúlt 12 hónap megfigyeléseire támaszkodva komoly tervekkel állt elő, mely alapjában véve változtathatja meg a rajongók F1-nézési szokásait.
A tulajdonos tervezi, hogy a következő szezontól kezdve élő streamszolgáltatást vezetnének be, mely a hétvégi események mellett betekintést engedne a kulisszák mögé, illetve egyéb adatok és programok is elérhetővé válnának ezen keresztül a sportág szerelmeseinek.
Habár a terveket még nem jelentették be hivatalosan, az F1 gazdasági és marketingügyeit irányító Sean Bratches szerint a sportágnak ezt az irányt kell követnie, ha több nézőhöz szeretne eljutni a jövőben. „Kötelezettségünk van a rajongók felé, hogy biztosítsuk számukra az elérhetőséget minden általuk kívánt módon” – mondta.
A pletykák alapján a sportág vezetősége olyan platformokat használt volna az élő szolgáltatás kivitelezéséhez, mint a Netflix vagy az Amazon, azonban Bratches ezt tisztázta, kizárólag házon belüli megoldáson gondolkodnak. Azonban nem zárkóznak el attól, hogy bizonyos tartalmak esetében együttműködjenek ezekkel a cégekkel.
„Próbálunk olyan tartalmakat gyártani, amelyek versenyhétvégéken kívül is megállják a helyüket; ilyen eddig szinte nem is létezett” – tette hozzá Bratches. „Célunk, hogy könnyen fogyasztható, az embereket lekötő műsorokat gyártsunk, melyek különböző szempontokból mesélik el, miről is szól a Forma-1.”
A streamszolgáltatás egyelőre csak olyan országban lenne elérhető, ahol nem kellene versenyeznie a televíziós közvetítéssel. Ilyen ország például az Egyesült Államok, ahol az NBC csatorna nem újította meg a közvetítési jogait, mert nem akart a sportág promóterének versenytársa lenni.
Mindemellett a televíziós közvetítést is érinti az átalakulás, segítve ezzel a képernyő előtt ülő rajongókat. „Jövőre új grafikai megjelenést vezetünk be” – mondta Bratches. A tervek szerint még inkább területre szabott közvetítések jelenhetnek meg, melyet Bratches egy példán keresztül szemléltetett.
„A frusztrációm eredete, hogy amikor néztem a versenyeket az Egyesült Államokban, mindent kilométer per órában kellett néznem. Mi nem e szerint élünk. Egyedi megjelenítést szabunk az egyes területekhez jövőre, melyek az adott területek által alkalmazott távolságmérési módot mutatják. Ezek mellett számos dolgot vizsgálunk a közvetítésekben továbbra is” – zárta az F1 gazdasági igazgatója.