A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett 1,6 literes, turbós V6-os, hibrid erőforrásokra sok panasz volt az elmúlt években, a motorok nagyon bonyolultak, nagyon drágák, ráadásul sokan a hangjukat is keveslik, ezért a csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az elmúlt két évben folyamatosan dolgozott azon, hogy 2020-ra változtasson.
Az FIA most hivatalosan nyilvánosságra hozta, milyen reformok következnek 2021-ben a motorformulát illetően.
A korábbi híreknek megfelelően nem dobják ki a teljes rendszert, marad az 1,6 literes V6-os mag, turbóból sem lesz kettő, egy marad, amelyre pontos méret- és súlyhatárok vonatkoznak majd. A hangélmény javításáról a megengedett maximális fordulatszám 3000-es emelésével gondoskodnak.
Ejtik az igen problémás hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H), marad viszont a másik hibrid komponens, a mozgásienergia-visszanyerő (MGU-K), amelynek teljesítményét megemelik, vezetés közbeni alkalmazása pedig sokkal inkább a versenyzők kezébe kerül majd, hasonlóan a 2009-ben használt elődhöz, a KERS-hez, és arra is lehetőséget nyújt majd, hogy a pilóták akár több körön keresztül is gyűjtsék az energiát a felhasználás előtt.
A központi vezérlőelektronika már hosszú évek óta egységes, 2021-től pedig az energiatároló is az lesz.
Az FIA a csapatokkal, a jelenlegi és az érdeklődő motorgyártókkal közösen a következő időszakban részletesen is kidolgozza majd azokat az előírásokat, amelyek korlátok közé szorítják majd az extrém fejlesztési irányokat és így a költségeket is. A felügyelőszervezet fontos követelménye, hogy 2021-től „plug-and-play” rendszerben, azaz csereszabatosan működjön minden kasztni, erőforrás és sebességváltó, bármelyik gyártótól is származzanak, ez szintén csökkenti majd a költségeket.
Az olcsóbb, egyszerűbb motorszabályok egyik célja, hogy újabb gyártók lépjenek a Forma-1-be, egyelőre a Porsche és az Aston Martin jelezte nyíltan az érdeklődését.