A háromszoros világbajnok Ayrton Senna 1994-re a Williams-csapathoz szerződött, ám a brazil a szezon kezdetén nem tudta tartani a lépést a Benettonnal és Michael Schumacherrel, a harmadik versenyhétvégén, a San Marinó-i Nagydíjon pedig – ahogy mindenki számára közismert – a futam elején, a biztonsági autós újraindítást követő, 7. körben a Tamburello kanyarban kicsúszott, a betonfalnak csapódott, életét veszítette.
A Williams akkori főtervezője, a később a McLarennél, majd az elmúlt évtizedben a Red Bullnál dolgozó Adrian Newey frissen megjelent önéletrajzi könyvében arról ír, hogy a mai napig lelkiismeret-furdalása van Senna halála miatt.
A sztármérnök leírja, hogy a csapatnál eleinte a módosított, egy helyen keskenyebbre vett kormányoszlop hibáját sejtették a baleset okozójának, de a Sennát követő Schumacher fedélzeti kamerás felvételei alapján arra jutottak, hogy valószínűleg mégsem erről volt szó, ugyanis az autó fara tört ki és nem az eleje, de ezzel együtt is „rossz mérnöki munka” volt a kormányoszlop toldása-foldása.
„Vezető beosztásban voltam a csapatnál, amelyik olyan autót épített, amelyben egy nagy ember életét veszítette. Függetlenül attól, hogy a kormányoszlop okozta-e a balesetet vagy sem, rosszul tervezett darab volt, aminek sosem lett volna szabad az autóra kerülnie” – írta.
„De legfőképp nem is amiatt van bűntudatom, hogy a kormányoszlop okozhatta a balesetet – mert szerintem nem az volt –, hanem amiatt, hogy elszúrtam az autó aerodinamikáját. Elszúrtam az aktív felfüggesztésről való visszaállást, aerodinamikailag instabil autót terveztem, amivel Ayrton olyan dolgokat próbált véghezvinni, amire az nem volt képes. Akár volt defektje, akár nem, azzal, hogy a belső, de huplis ívre húzódott, az aerodinamikailag instabil autó még az ő számára is nehezen kezelhetővé vált” – magyarázta Newey.