A pályafutása alatt a Williamsnél, a McLarennél, majd a Red Bullnál is világbajnoki autókat tervező sztármérnök, Adrian Newey a napokban jelenteti meg önéletrajzi kötetét, amelyben természetesen a Forma-1 számos titkáról, érdekességéről is fellebbenti a fátylat.

Az egyik ilyen dolog a „kémkedés” témája, a tervező leírja például, hogyan szokta megfigyelni az ellenfelek autóit.

„Komoly ügyeskedés zajlik a rajtrácson a futam előtt. A mérnökök igyekeznek kihasználni a lehetőséget, hogy megnézzék a többi autót. Amikor a szerelők egy rivális csapatvezető mérnökét látják közeledni, például engem, mindig odagyűlnek az autó köré, igyekeznek eltakarni azt a részt, amit nézek. A Ferrarinál kész nyüzsgés támad, amikor arra járok.”

„Én ezért azt csinálom, hogy az autónak olyan része felé megyek, ami nem különösebben érdekel, odavonzva ezzel a szerelőket, miközben valamelyik fotósunk lekapja azt, amit valójában látni szeretnék. A Ferrarinál erre a mai napig nem találtak megoldást” – írta.

„Igazából amolyan játék ez. Ha tényleg meg akarok nézni egy autót, elég kivárnom a futam végét, amikor az autók egy órán keresztül a parc fermében állnak és senki nem nyúlhat hozzájuk. Ott állnak szépen sorban, a szerelők meg közben már a pakolással vannak elfoglalva, szóval kedvére nézelődhet az ember. Ez az az időszak, amikor a csapatok óvással élhetnek, ha valami nem tetszik az ellenfél autóján.”