A Toro Rosso és a Renault a 2017-es idény végén elválik, a Red Bull kisebbik csapata 2018-tól a Honda egyedüli partnere lesz, míg a francia gyártó a saját gyári csapata, valamint a Red Bull Racing mellé a McLarent fogadja.

A Renault az elmúlt hetekben-hónapokban számos megbízhatósági problémát produkált, amelyek igen komolyan sújtották a Toro Rossót (is). A motorgyártó főnök, Cyril Abiteboul a brazil versenyhétvége kezdetén azt mondta, „nem véletlen”, hogy annyi gond van a faenzaiaknál, szerinte ugyanis a Toro Rosso motorinstallációjával lehet probléma.

A csapat szombaton – néhány újabb motorhiba után – közleményben vágott vissza. Kategorikusan visszautasították, hogy a beszerelés lenne a problémák forrása, ugyanis a hűtésen kívül semmin nem változtattak egész idényben. Állandó nehézséget jelent ugyanakkor, hogy a Renault nem szállít elég friss alkatrészt, így kénytelenek a motorok között csereberélni a részegységeket, vagy akár egy az egyben korábbi specifikációkat beszerelni, állítják.

Ezzel együtt a Toro Rosso szerint sem véletlen a sok hiba, ugyanis zajlik a bajnokság hajrája, és ők jelenleg a Renault gyári csapata előtt állnak, két futammal a vége előtt… (A Toro Rosso 53 ponttal a 6., a Renault 48-cal a 7.)

A brit Sky Sports-os kollégánk, a bokszutcai riporter Ted Kravitz szerint óriási balhé fejlődik:

„A Renault már azt fontolgatja, hogy nem ad több motort a Toro Rossónak, így a csapat nem csak ezen a hétvégén, hanem az Abu-Dzabi Nagydíjon sem indulhat majd. Annyira berágtak, hogy már vizsgálják, szerződést szegett-e a Toro Rosso a rossz hírük keltésével” – tudósított.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko – miután kamerák előtt szólalkozott össze a Renault-főnök Abiteboullal a paddockban – egy rövid közleménnyel igyekezett lehűteni a kedélyeket:

„Az elmúlt 10 évben, amelyek sok sikert hoztak, mindenféle érzelmet megéltünk már a jelenlegi motorszállító partnerünkkel. Ahogy megszokott egy ilyen hosszú idény végén, az indulatok hevesek, de nagyra értékeljük a kapcsolatunkat, és ez így is marad. Sosem vontuk kétségbe, hogy a motorpartnerünk fair, méltányos módon bánik velünk, és ez így van ma is.”