A Forma-1-ben a szabályok alapján 2018-tól már csak három új erőforrást használhatnak a versenyzők büntetés nélkül, miközben az idény rekordhosszú, 21 fordulós lesz.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner néhány nappal ezelőtt „őrültségnek” nevezte, hogy végigviszik a csökkentést, és nem maradnak legalább az idei négyes keretnél, hiszen így a kevésbé megbízható erőforrást használók – azaz a Red Bull (Renault) és a Toro Rosso (Honda) – jövőre állandó hátrasorolásokkal szenvednek majd.

A Forma-1-es szezonzárón személyesen is jelen lévő FIA-elnök, Jean Todt így nyilatkozott:

„Emlékeztetnék, hogy teljes konszenzus volt azt illetően, hogy a büntetés hátrasorolás legyen. Ezért az. Három motor a jövő évre? Nos, így döntöttek. Voltak olyanok, akik azt mondták, miért ne legyen csak egy motor az egész szezonra.”

„Nincs itt semmi újdonság, évekkel ezelőtt eldőlt, hogy 2018-ban ez lesz. Több megbeszélésünk is volt a csapatokkal, de a szabályalkotás mechanizmusa, az F1 irányításának mechanizmusa miatt ahhoz, hogy jövőre is négy motor legyen, teljes egyetértésre van szükség. Az viszont nincs meg, úgyhogy három motor lesz.”

Todt arra is emlékeztetett, hogy az idény során szabadon használható motorok számának csökkentésével a költségcsökkentés volt a mindenki által kívánt cél:

„A Forma-1 egyértelműen túl drága. Túl nagy a különbség a kis- és a nagycsapatok között. Az a döntés született, hogy pénzügyi okokból korlátozzuk a motorok számát, és hogy olcsóbbá tegyük az erőforrásokat a független csapatok számára.”