A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj legizgalmasabb pillanata az volt, amikor a dobogós ceremónia után bemutatták a Forma-1 új logóját. Az előzőt 23 évig használták, a Liberty Media szerint eljött a modernizálás ideje.
Noha az új logót sokan kritizálták, annak megalkotása kifejezetten hosszú folyamat volt, és rengeteg elképzelés közül választották ki a végleges dizájnt.
Az új logó egy londoni ügynökség, a Wieden + Kennedy munkája, a projektet Richard Turley vezette. A feladat nemcsak az új logó megalkotása volt, a W+K még lehetséges új közvetítési feliratokat is tervezett.
Házon belül rengeteg terv készült, ezeket egy füzetben gyűjtötték, de a véglegesen kiválasztott logó kezdettől fogva favoritnak tűnt. Az emblémával a Forma-1 dinamizmusát, lendületét akarták kifejezni, amit Turley szerint egy könnyen befogadható, egyértelmű formával sikerült megvalósítani.
A logóhoz készült különböző betűtípusokat egy fiatal francia dizájner, Marc Rouault tervezte, akinek portfólióján azonnal megakadt Turley és a dizájncsapat figyelme.
A tervezés olyan régóta zajlott a kulisszák mögött, hogy már különböző merchandise termékek első vázlatai is elkészültek. Ezek és a tévés képek egyelőre csak javaslatok, a 2018-as szezonnyitóig még csiszolhatnak rajtuk.
„A Forma-1 valami egyszerűt akart” – mondta Turley. „Őszintén azt gondoltam, hogy az F-et és az 1-est nem lehet annál jobban megalkotni, mint amilyen az előző logó volt. Tudtuk, hogy egy nagyon jó logót kell leváltanunk, de a mi végleges tervünkért is odavoltak.”