Néhány héttel ezelőtt a Ferrari-elnök a 2021-re tervezett motorreformra reagálva bedobta a maranellóiak kedvenc ütőkártyáját, a Forma-1-ből való kiszállást.
A sportág irányítását szűk egy éve átvett Liberty Media a reformterveivel – új motorformula, kiadási plafon, egyenlőbb pénzelosztás – nem csak a Ferrarinál húzta ki a gyufát.
„Semmi” – mondta a Mercedes főnöke, Toto Wolff, amikor az osztrák Kronen Zeitung arra kérte, említsen egy, a Libertyhez kapcsolódó fénypontot a 2017-es F1-es idényből.
„Az olyan hasraütésszerű húzásoktól nem lesz jobb a sportág, mint Michael Buffer austini bevetése.”
A felvetésre, hogy a Liberty mindössze olcsóbb motorokat, fenntarthatóbb csapatokat és szorosabb versenyt szeretne, Wolff így reagált:
„Nem látunk semmi átfogó tervet. Senki sem tudja, merre tartunk. Csak annyit tudunk, hogy idén jelentősen csökkentek az eladások, csökkentek a bevételek.”
Lehetséges, hogy a Ferrarihoz hasonlóan a Mercedes is kiszáll 2020 után?
„Könnyen elképzelhető, ahogy a Ferrari számára is az. Ha nem látjuk, mi is az F1 lényege, akkor fel kell tenni a kérdést, hol szeretnénk inkább a legmagasabb szinten szerepelni az autóversenyzésben.”