Komoly felhördülést keltett a riválisok körében, amikor ősszel kiderült, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyik vezető beosztású F1-es szakembere, a csapatok 2017-re szánt fejlesztéseit is részletesen ismerő Marcin Budkowskit (nyitóképünkön) a Renault szerződtette.
A fő probléma természetesen az volt, hogy a lengyel mérnök a bizalmas információk birtokában alig három hónap után munkába állt volna a Renault-nál, sokan egy-másfél éves kényszerszabadságot követeltek.
A Renault a kezdeti dacos beleállás után végül belátóbb álláspontot vett fel, a főnök, Cyril Abiteboul jelezte, hogy tavaszig kivárnak majd Budkowski munkába állításával, az FIA-val tető alá hozott megegyezést követően mostantól pedig hivatalos is, hogy a szakember csak a 2017-es szezonkezdet után kezd náluk dolgozni.
„Megerősítem, hogy is lesz: április 1-jén jön majd Enstone-ba” – idézte a Motorsport.com Abiteboult.
Az FIA-elnök Jean Todt szerint a legjobb megoldás az lenne, ha a csapatok önmérsékletet tanúsítanának a fejvadászat terén, mert ő például nem sokat tehetett, ugyanis a felügyelőszervezet alkalmazottaira a svájci munkajog vonatkozik, ami legfeljebb három hónapos kényszerszabadságot enged.
„Hogy idegesek voltak a csapatok? Az FIA is ideges volt! A tehetséges mérnökök távozása sosem esik jól. A mi embereink svájci jog szerint szerződnek, vannak bizonyos megkötések, így csak három hónapos kényszerpihenőről lehetett szó. De végül megegyeztünk a Renault-val, hogy (Budkowski) csak jövő április 1-jén kezd, ami hat hónap. Ez van” – magyarázta.
„Ha a csapatok mind elégedetlenek, akkor egyszerű a megoldás, hozzanak tető alá egy gentleman’s agreementet, hogy FIA-szakembert csakis minimum egyéves kényszerszabadsággal vesznek fel. Egyezzenek meg erről. Ami minket illet, igyekszünk a lehető legbiztosabb szerződéseket kötni, hogy ezzel védjük magunkat és őket is, de ennél többet nem igazán tehetünk.”