A Pirelli 2018-ra kibővítette Forma-1-es gumikínálatát, az idei öt helyett jövőre hét száraz keverékből áll a paletta. Az olasz gyártó összes eddigi keverékét egy fokozattal lágyabbá teszi, az idei kemény helyét átveszi a szuperkemény, míg a leglágyabb a jövő évtől az utlralágy után következő hiperlágy lesz.

Érdekesség, hogy a szuperkemény keverék tulajdonképpen csak úgy, a „teljesség kedvéért” került be a kínálatba, hiszen a kemény keveréket már idén is visszavonták.

„A szuperkeményet nem igazán szándékozzuk bevetni a jövő évben, az csak amolyan tartalék. Azért vettük be a kínálatba, ugyanis ha valamiért alulbecsüljük a jövő évi fejlesztési ütemet, akkor lesz egy még keményebb gumi mihez nyúlhatunk, ha kell. De a pillanatnyi terveink szerint csak a kemény és a hiperlágy közötti gumikat használjuk majd” – árulta el a Pirelli versenyfőnöke, Mario Isola az ESPN-nek.

F1: Felesleges gumit gyártott a Pirelli 1

A gumis főnök ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a kínálat lágyításától azt várják, hogy az eddigiekkel ellentétben 2018-tól az adott hétvége legkeményebb keverékei is valódi szerepet kapnak majd.

„Mindig meg kell határoznunk az átlagot és olyan gumikat kell szállítanunk, amelyek az élcsapatoknak és a sereghajtóknak is megfelelnek. Úgy válogatunk, hogy mindenkinek jó legyen. A cél az, hogy a jövő évben mindhárom aktuális keverék alkalmas legyen a versenyzésre, azaz ne az legyen, hogy a legkeményebb alkalmatlan és csak a két puhábbat használják.”

F1: Felesleges gumit gyártott a Pirelli 2

Isola egy másik interjúban arról beszélt, hogy az új, lágyabb gumiktól a bokszkiállások számának növekedését, és ezzel a stratégiák sokszínűbbé válását várják:

„Tekintetbe véve, hogy a teljes paletta egy lépcsővel lágyabb, ráadásul ott lesz még a hiperlágy is, már a két kiállást célozhatjuk. Három kiállás szerintem már sok lenne, az összezavarhatja a nézőket, de igyekszünk majd úgy válogatni, hogy a kétkiállásos legyen a leggyorsabb stratégia az adott hétvégéken.”

„További előny, hogy a több és a plusz lágy keverék mellett a csapatoknak lehetősége van gumikímélő autókat tervezni. Persze ez már a csapatok ügye, úgy élnek vele, ahogy szeretnének, mi mindenkinek egyenlő esélyeket biztosítunk.”