A 2018-as idénytől, annak ellenére, hogy a versenynaptár sosem látott 21 fordulósra hízik, a pilótánként mindössze három új erőforrás használható majd büntetés nélkül.

A Honda elmúlt három évben látott megbízhatósága alapján ezt lehetetlen lesz tartani, de az új partner, a Toro Rosso főnöke egyelőre nem akarja ezzel fájdítani a fejét.

„Először is látnunk kell, hogy szerepel a jövő évi motor a teszteken, addig nem érdemes a büntetésekre gondolni. Most még nagyon korai lenne” – mondta Franz Tost a Motorsport.comnak.

„Azért is szerettünk volna a Hondával dolgozni, mert meggyőződésünk, hogy nagy potenciál rejlik bennük, világszerte ismert autógyártó, fantasztikus motorsporthagyománnyal. A Toro Rossónál büszkék vagyunk, hogy egy ilyen cég exkluzív partnere lehetünk.”

Tost elmondta, hogy a Honda beszállásával – az ingyen motorral, plusz a japánok támogatásával – a csapat jövőre sokkal több pénzt fordíthat az autó fejlesztésére:

„A költségvetés egy dolog, az infrastruktúra felépítése egy másik. Mindez időbe kerül, de ha valamire sürgősen szükség lenne a fejlesztés szempontjából, azt házon belül megoldjuk. De hozunk új szakembereket is, ugyanis szükség van erre.”

„Korábban egészen más tervünk volt 2018-ra, a Red Bull Racing, pontosabban a Red Bull Technology hajtásláncát építettük volna be, de ez már nem lehetséges, hiszen más motor kerül az autóba, az új projekt sikerre viteléhez pedig új emberek is kellenek, de ez így természetes.”