A Renault az 1,6 literes, V6-os turbós hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta nem találja igazán magát, még az idei évben is lóerőhiánnyal, vezethetőségi és megbízhatósági problémákkal küszködtek.
A francia gyártó jelenlegi Forma-1-es főnöke, Cyril Abiteboul szerint a gondokért elsősorban a csapatot 2009-ig irányító Flavio Briatore okolható.
„A viry-chatilloni motorgyári stábot újjá kell építeni, mindenkinek újra kell tanulnia a közös munkát. Még ma is Flavio Briatore 2007-es döntésének levét isszuk, amikor több száz embert elküldött, miután a motorfejlesztések befagyasztása mellett döntöttek (az F1-ben)” – mondta, majd utalt arra, hogy a szintén Briatorének „köszönhető” 2008-as szingapúri crashgate következményeként a Renault 2010 végén gyári csapatát is elhagyta.
„Kivonultunk az F1-ből, miközben a Mercedes folyamatosan tevékenykedett, felvásárolta a motorspecialista Ilmort, több kiváló utcai autós projekten keresztül invesztált az F1 jövőjét jelentő fejlesztésekbe.”
„Amióta (2014-ben) átvettem a vezetést, nagyjából száz embert vettem fel Viry-Chatillonba. Átszerveztük a struktúrát, újraosztottuk a felelősségi köröket. Most már csak össze kell szokniuk a dolgozóknak, hogy szavak nélkül is értsék egymást.”
A Renault 2016 óta újra gyári csapattal szerepel az F1-ben, az enstone-i alakulat mellett 2018-ban a Red Bullnak és a McLarennek szállítanak majd motort.