Tavaly nyáron meglepetést keltett, hogy a Ferrari jelentős teljesítménybeli előrelépése ellenére Maranellóban leváltották a motortervezést vezető mérnököt, Lorenzo Sassit, aki végül távozott is a cégtől és végül a Mercedes F1-es projektjéhez igazolt.
Érdekes módon a Ferrari elnöke nem bánja igazán a dolgot:
„Nem tudom, ki mondta, hogy Sassi egy fenomén, mert én nem emlékszem, hogy ilyet állítottam volna. Az tény, hogy a problémáinknak nem csak ő volt az oka. Szerettük is volna megtartani őt a GT-projektünkben, de úgy döntött, inkább távozik és máshol folytatja a karrierjét” – idézte a spanyol Marca Sergio Marchionnét.
„A csapat szempontjából semmi rendkívüli nincs ebben a változásban, most már itt van nekünk Corrado Iotti, akivel elégedettek vagyunk.”
A Ferrari ugyanakkor tavaly még nem érte be motorteljesítményben a Mercedest, és ha hihetünk a merciseknek, 2018-ban is fel lesz adva a lecke, ugyanis ők idén állítólag elérhetik az 1000 lóerős határt.
A német Auto Motor und Sport szerint a GPS-adatok alapján a Mercedes erőforrása 2017-ben 949 lóerőt „tudott”, míg a Ferrari 934, a Renault 907, a Honda 860 lóerős csúcsteljesítménnyel bírt.