A Forma-1-ben a tavaly életbe lépett új aerodinamikai szabálycsomagnak köszönhetően az autók szélesebb, agresszívebb külsőt kaptak, megnőtt a leszorítóerejük, emelkedett a kanyarsebesség, ám ugyanakkor több lett a „piszkos” légáramlat is, ami a korábbiaknál is nehezebbé vált egymás követése, a statisztikából pedig világosan kiderült, hogy az előzések száma is csökkent.

Érdekes módon a Forma-1 állandó versenyigazgatója, egyben az FIA műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting nem feltétlenül ebben látja az okot, amiért nem olyan szoros a verseny a pályán.

„Szerintem nem a szoros verseny a gond, nem az autók jelentik a problémát. A legnagyobb gond az volt idén (2017-ben), hogy a három nagycsapat – ha hívhatjuk őket így –, mármint a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull sokkal gyorsabb a többieknél” – mondta a New York Timesnak.

„Szerintem nem volt rossz a verseny, egyszerűen csak pár csapat sokkal jobb munkát végzett a többieknél, ami egyáltalán nem újdonság a Forma-1-ben” – tette hozzá.

Whiting magyarázata azért sántít egy kicsit, hiszen a középmezőnyben is kevesebb lett az előzés.