A Forma-1 irányítását egy évvel ezelőtt vette át az amerikai Liberty Media, első lépésük pedig az volt, hogy letették az addig az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, az angol matuzsálem „nyugalmazott elnök” lett. Mivel előtte azt mondták neki, hogy néhány évig még szeretnék, hogy maradjon és segítsen nekik, az angol kisember eléggé megsértődött és az elmúlt egy évben számtalan nyilatkozatban támadta, kritizálta, fitymálta a Libertyt.

A német Auto Motor und Sportnak adott legújabb interjújában is hasonló hangot ütött meg:

„Az az érzésem, hogy az utódaim nem szívesen látnak a versenyeken” – állapította meg.

A Liberty az idén komoly összegeket fektetett az F1 addig nem létező marketinggépezetének felépítésére – ami a csapatok között szétosztható pénzalapot is csökkentette –, Ecclestone szerint feleslegesen, sőt károsan:

„Fontos, hogy a csapatok önmagukat marketingelhessék, a versenyszervezők pedig maguk hirdethessék a saját rendezvényüket. Ha az FOM is beszáll harmadik félként, az csak zavarhoz vezet.”

A Liberty novemberben a 2021 után használandó, egyszerűbb motorok bevezetésére tett javaslatot, ám a csapatoknak nem tetszenek a reformtervek. Ecclestone szerint ezen a téren is mellényúltak az amerikaiak:

„Én rég kidobtam volna ezt a mostani motort, az első pillanattól kész katasztrófa volt. De két éve már azt mondtam a csapatoknak, hogy rendben, tartsák meg az átkozott motorjaikat, csak növeljék meg az üzemanyagfogyasztást.”

A Liberty reformtervei kapcsán a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne azt mondta, 2020 után készek kiszállni a Forma-1-ből és akár új versenyszériát indítani. Ecclestone szerint most nem üres blöffről van szó.

„Sergio meglenne a Forma-1 nélkül is. Őt csak az üzlet érdekli. Ha Marchionnének nem tetszik valami, akkor leállítja. Attól tartok, hogy a Ferrari meglenne az F1 nélkül, de fordítva ez nem igaz. A Ferrari-Mercedes csata mozgósította a közönséget. Korábban kénytelen voltam bocsánatot kérni a versenyszervezőktől, ugyanis a régi F1-ért fizettek, de csak Mercedes-győzelmeket kaptak. Most viszont már értéket kapnak a pénzükért. A Ferrarinál elég okosak voltak, hogy példát vegyenek más csapatokról és jó szakembereket vegyenek fel (hogy újra versenyképessé váljanak).”