Nico Hülkenberg renault-s átigazolása miatt a Force India félig megújult pilótapárossal futott neki a 2017-es idénynek, a lassan már veterán Sergio Perez mellé az első teljes szezonját kezdő Esteban Ocon került. Az „öreg” mexikói és a francia ifjonc teljesítménye nagyon kiegyenlített volt, emiatt viszont igen sokszor találkoztak a pályán, jó néhányszor balhé vagy egyenesen ütközés lett a dologból.
A belgiumi összecsapásuk után a csapatvezetés úgy döntött, vége a szabad versenynek, a sorrendjüket a bokszutcából fogják meghatározni a további versenyeket, és ezt egészen a szezonzáróig fenn is tartották, csak Abu-Dzabiban törölték el a tiltást, miután bebiztosították a konstruktőri 4. helyet.
A silverstone-i alakulatnál mostanra úgy látják, hogy 2018-ra nem kell újra elővenni a tilalmat.
„A pilóták most már belátóbbak és érettebbek, tudják, hogyan kell viselkedni. A következő szezon jobban alakulhat majd” – mondta a csapatigazgató, Otmar Szafnauer a Motorsport.comnak, hozzátéve, hogy nem volt könnyű döntés bevezetni a tilalmat.
„Vicces, mert azért is kritizálnak, ha meglépjük, azért is, ha nem. A sajtó egy része kritikus volt, azzal jöttek, hogy már korábban kellett volna megfogni őket. Hagytuk őket versenyezni, amikor meg ráncba szedtük őket, megkaptuk, hogy nem hagyjuk őket versenyezni. Hogy sikerült-e eltalálnunk a megfelelő egyensúlyt? Talán igen, hiszen megszereztük a konstruktőri 4. helyet.”
„Akkor úgy láttam, hogy elúszhat a dolog, mert a pilótáink sokszor ütköztek, ezzel pedig pontokat veszítettünk. Bakuban valami 33 pontot dobtunk el, és az idénynek azon a pontján még nem láthattuk előre, hogy meglesz a 4. hely. Ha visszatekintünk, mondhatjuk, hogy sikerült jókor belenyúlni a dologba, hiszen hagytuk őket versenyezni, Spa után pedig úgy voltunk vele, hogy na, innen inkább ne.”
A Force India 2016-ban és 2017-ben is hozta a konstruktőri bajnokság 4. helyét, 2018 azonban sokkal nehezebb lesz, az építkező gyári Renault, az gödörből kimászni próbáló McLaren is erősebb lehet, és persze a Williamst sem lehet teljesen leírni.