A Renault erőforrása ugyan lassan-lassan versenyképesebbé vált a 2017-es szezon végére, de a franciák erőforrásait használó három csapat (a gyári Renault, a Red Bull és a Toro Rosso) összesen 320 helynyi büntetést szedett össze a műszaki meghibásodások miatti részegységcserék után, ráadásul a megbízhatósági problémák miatt számtalan pont úszott el a futamokon, főleg a Red Bullnál.

A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul szerint 2018-ban sokkal jobb lesz a helyzet, hiszen az erőforrás alapvető koncepcióján és konstrukcióján nem változtatnak, a minőség-ellenőrzést pedig sokkal komolyabb szintre emelik:

„Nagyobb a stabilitás, az idei motor sokkal jobban hasonlít a tavalyira, mint az hasonlított az előző évire. Csakis olyan dolgokat módosítunk, amelyek teljesítménynövekedést hoznak, miközben tavaly minden, a belső égésű motor és a hibridrendszer is új volt” – mondta a Motorsport.comnak.

„Emellett a fejlesztések kiengedésén is változtatunk, drákói szigorral kezeljük majd a projekt lépéseit, az egyes fejlesztések bevetését. Nagyon bízom benne, hogy a tesztpadon látottak ezúttal reprezentatívak és hogy a termékünk sokkal kiérleltebb lesz a tesztelés kezdetére.”

F1: Drákói szigor jön a Renault-nál 1

A Renault 2018-ra amolyan időmérős motorüzemmódot is ígért a Red Bullnak, Abiteboul azt mondja, dolgoznak is ezen, bár az egész idényre szóló hárommotoros keret mellett azért sem tőlük, sem a riválisoktól nem érdemes csodát várni:

„Az abu-dzabi tempónk megmutatta, hogy egyre jobban tudjuk kezelni a tempó és a megbízhatóság kiegyensúlyozását. Idén még jobbak leszünk, persze azzal is tisztában vagyunk, hogy a szabályok miatt nehezebb lesz tisztán időmérős üzemmódokat használni.”

„Az idényben mindössze három motor használható fel (büntetés nélkül), ezzel mindenképp számolni kell, ugyanis a kvalifikációs módban ott vannak az olyan trükkök, mint az olajégetés, amire immár sokkal szigorúbb szabályok vonatkoznak, ráadásul az erőforrásnak is árt (a csúcsteljesítmény). Úgy vélem, hogy a gyártók konzervatívabban állnak majd a motorok működtetéséhez, de ezzel együtt azért mi is dolgozunk azon, hogy néhány kör erejéig megnövelt teljesítményt tudjunk nyújtani.”