A Forma-1 irányítását egy évvel ezelőtt átvett amerikai Liberty Media a tavalyi év során komoly befektetéssel építette ki az egyszemélyi felelős és főnök Bernie Ecclestone idején gyakorlatilag nem létező céges struktúrát, amelynek egyik legfontosabb eleme a marketingrészleg. Ennek vezetője, Murray Barnett a Marketing Weeknek adott interjújában a grid girlök mellett a szponzorációhoz való új hozzáállásról is beszélt.

„Én úgy vagyok vele, hogy a nagydíjra kilátogató ember képes legyen kilenc órát úgy eltölteni a pályán, jól érezni magát, hogy akár egy pillanatra sem látta a versenyt. Mindig ezt mondom a brand managernek is” – mondta.

„Nem szeretnék sokat beszélni a korábbi F1-vezér, Bernie Ecclestone dolgairól, de mi igyekszünk pozitívabban állni a szponzorokhoz. Ahelyett, hogy nemet mondanánk nekik, mondjuk azt, hogy miért is ne? Ha például valamelyik partnerünk szeretne divatbemutatót tartani a versenyhétvégén, tegyük lehetővé, ahelyett, hogy elutasítanánk.”

Ennek kicsit ellentmondva így folytatta: „A Forma-1-ben visszahelyeztük a középpontba a szurkolókat és a szurkolói igényeket.”

Barnett szerint azért is kell nyitottabbnak lenni, mert egyre nehezebb szponzorokat találni. Rugalmas, sokrétű hozzáállás kell:

„Keményebben kell dolgoznunk, hogy meggyőzzük a fizető ügyfeleket, hogy értéket kapnak a pénzükért. Régebben elég volt kiosztani néhány paddockbelépőt vagy feldobni valami matricát az autókra, de ma a szponzorok rendesen részt kívánnak venni. Ennek megvalósítása persze több időt és energiát kíván.”

„Mi a 31 Forma-1-es partner egyikeként tekintünk magunkra. Ott a 10 csapat, a 20 versenyhelyszín, mi pedig az összefogó brand vagyunk. Amikor a szponzorokkal tárgyalunk, a csapatokkal vagy pilótákkal való együttműködést is felajánljuk, ha épp az jobban megfelelne nekik. Hiszen a résztvevők sikere kihat a sportág egészére is.”