A Forma-1 irányítását egy évvel ezelőtt átvett amerikai Liberty Media ugyan már 2017-ben is kísérletezett ilyen-olyan újításokkal, de a tavalyi évet elsősorban a tapasztalatgyűjtésre, elemzésre és felkészülésre használták, mielőtt nekilátnak az igazi reformoknak. Ezek közül az egyik leglátványosabb, leginkább érzékelhető a tévés közvetítések megújítása lesz, állítólag sosem láttuk még úgy az F1-et, mint most fogjuk.
Az F1 gazdasági fejese, Sean Bratches még karácsony előtt tájékoztatta a csapatok vezetőit a terveikről, a McLaren-vezér Zak Brown így írt erről James Allen blogján megjelent vendégposztjában:
„Karácsony előtt Sean Bratches bemutatta nekünk, a csapatoknak az F1 új gazdasági stratégiáját. Ahogy köztudott, nagy hangsúlyt kap a digitális jelenlét, de a tavalyi év még csak a próbálgatásról szólt.”
„Az idei évre már kész vannak a termékek, mint az új F1-es app, a streamszolgáltatások, és felvették a tévés sportközvetítések egyik nagy újítóját, David Hillt, hogy ő irányítsa a versenyközvetítések átalakítását, az új vizuális csomag létrehozását. Komoly változásokat látunk majd a közvetítésekben, a grafikákban, a történetmesélésben.”
„Emellett a versenyhelyszíneken a tavalyi eredményekre építkezve még inkább bevonják majd a nézőket, új médiatermékek jelennek meg, amelyek közelebb viszik a szurkolókat a csapatokhoz.”
„Szerintem 2018-ban a média terén lesz a legnagyobb változás, az F1-et úgy láthatjuk majd, ahogy eddig soha. Ezzel nagyobb, fiatalabb közönséget érhetünk el, akiket jobban meg is tudunk majd fogni.”