A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn nemrég bedobta, hogy a grid girlök alkalmazása ódivatú, idejétmúlt dolog, így a WEC-hez hasonlóan a száguldó cirkuszban is fel lehetne hagyni az alkalmazásukkal. Az ötlet eléggé megosztotta a paddockot és a szurkolókat is, nagyon sokan ragaszkodnak a csinos hölgyekhez.

Az F1 globális marketingfelelőse, Murray Barnett egy friss interjúban új megközelítést hozott elő:

„Határozott szándékunk, hogy foglalkozzunk a grid girlökkel, hogy a verseny szervesebb részévé tegyük őket ahelyett, hogy csak a táblákkal álldogálnak az autók mellett. Szeretnénk a program szerves részévé tenni őket, szeretnénk megváltoztatni a szerepükről kialakult képet” – magyarázta a Marketing Weeknek a szakember.

„Egyelőre nem találtuk még ki, mi is lenne a megoldás, de azt felismertük, hogy egy kicsit progresszívabbnak kell lennünk ezen a téren” – ismerte el.

Érdekesség, hogy Barnett elkottyantotta, hogy a női Forma-1 ötlete is felmerült (persze nem a grid girlök részvételével):

„Nagy vita folyik arról, hogy legyen-e egy külön női F1, vagy maradjon koedukált a dolog és a női versenyzők vegyes mezőnyben induljanak, ahogy az történt régebben is. Az F1-ben elég sok nő van már vezető beosztásban, szóval nem olyan rossz a helyzet, mint hihetik, de azért még egyértelműen van hova fejlődni.”