A McLaren három szenvedős idény után 2017 végén búcsút intett a Hondának, a wokingiak a Renault erőforrásaival folytatják, míg a japán gyártó 2018-tól a Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso kizárólagos partnere lesz.

Az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint a Honda az elmúlt években a megérdemeltnél rosszabb színben tűnt fel, de ők – legalábbis egyelőre – nagyon bíznak bennük:

„A Honda nagyon aktív, máris találtak valamit” – mondta a német Auto, Motor und Sportnak az osztrák. „A második specifikációval talán már fel is érnek a Renault szintjére. A Honda (korábban) kompromisszumokra kényszerült a McLaren kasztnija miatt, nem fejleszthettek szabadon, eléggé meg volt kötve a kezük. Alonso pedig mindent megtett, hogy rossz színben tüntesse fel a motort.”

Marko szerint a motorok terén 2018-ban is a Mercedes lesz a mérce, főleg, ami az időmérős teljesítményt illet:

„A legrosszabb a kvalifikációs üzemmódjuk. Az időmérőn mindig előrébb tudnak lenni, a legtöbb pályán pedig nem lehet előzni. A versenyen ráadásul sokszor jelentősen kisebb a fogyasztásuk. A Mercedes csomagja egyértelműen a többieké előtt jár a vezethetőségben , a teljesítményben, a fogyasztásban és az energia-visszanyerésben is.”