Jelenleg is folyik a barcelonai versenypálya újraaszfaltozása, ami alapvetően jó hír, de a február 26-án kezdődő 2018-as téli tesztelést, elsősorban a gumik szempontjából, azért megnehezíti majd egy kicsit.

„A pálya képviselőitől úgy hallottam, hogy a cél, hogy az új aszfalt a régihez hasonló legyen az érdességet illetően” – mondta a Forma-1-es gumiszállító Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola a Motorsport.comnak. „Természetesen egyértelmű, hogy a vadonatúj aszfalt nem lehet ugyanolyan, de azért ez a cél.”

„Az aszfalt érdességét hagyományosan a versenyhétvége előtti szerdán mérjük. A mostani terv az, hogy a jövő héten odaküldünk néhány mérnököt, hogy elvégezzék a méréseket, hogy összehasonlíthassuk az új felületet a régivel. Tudom, hogy a tervek szerint még sok autót szeretnének megjáratni az aszfaltozás befejezése és a téli tesztek kezdete között, szeretnék konszolidálni az állapotát, ugyanis kezdetben nagyon sokat változik az aszfalt az olajok, a bitumen stb. kiválása miatt.”

„Vannak bizonyos kezelések, amelyekkel lehet csökkenteni a felület olajosságát, nagynyomású vízzel, speciális gépekkel, de tény, hogy a tesztelés első napján vagy talán első pár napján még nagyon sokat változik majd az aszfalt, mielőtt kiszámíthatóvá válik.”

F1: Haszontalan lesz a teszt első pár napja? 1

Az újraaszfaltozás természetesen a májusi Spanyol Nagydíjra szóló gumikiosztást is befolyásolja majd.

„A gond az, hogy íy valószínűleg át kell gondolnunk a kiosztást, ugyanis a keverékeket minden versenyhétvégére az aszfalt érdessége, a nyomvonal és a terhelés alapján választjuk ki. Van egy adatbázisunk, az alapján dolgozunk. Nyilván a teljes újraaszfaltozás után, teljesen mások az értékek, így volt egy Szepangban is (2016-ban). A szepangi az egyik legagresszívebb pálya volt, így az újraaszfaltozás után egy fokozattal lágyabbá tehettük a kínálatot. Jerezzel is ez volt, tavaly októberre újraaszfaltozták, mi pedig októberben mentünk is oda a Forma-2-vel és GP3-mal. A hétvége előtt kiküldtük a mérnököket, a felület sokkal simább lett. Egy lépcsővel lágyabb gumikiosztást vittünk, de az nem is volt elég.”