A Forma-1 idén rekordhosszú, 21 fordulós idényt bonyolít, de ha a tulajdonos Liberty Media elképzelései szerint alakulnak a dolgok, további futamok jönnek még az USA-ban és másutt, 25 versenyes szezonról is esett már szó.

A csapattagoknak a 20-21 forduló is megterhelő, az alakulatok már kénytelenek rotálni a stábot, ám a Mercedes-főnök Toto Wolff arra figyelmeztet, hogy a további bővítés nem egyszerűen a munkaerő és a logisztika szempontjából jelentene gondokat, hanem a Forma-1 egészének árthat:

„Szerintem nem lenne szabad 21 verseny fölé menni, mert az egyszerűen aláásná a rendezvények exkluzivitását. Úgy vagyunk vele, hogy oké, legyen idén 21 futam, de már a tavalyi 20 is nagyon nehéz volt a csapat szempontjából, szóval szerintem elértük a határt.”

„A csapatnak azért nehéz ez, mert nem csak 21 versenyt kell végigcsinálni, mindenkinek megvannak az egyéb dolgai is. Az egész csapat és az egyének szintjén is stresszes ez.”

A tavalyi 20 forduló után idén visszatér Franciaország és Németország, ám kidől a főszponzor Petronas miatt a Mercedes egyik hazai futamának számító Maláj Nagydíj.

„Vannak különleges futamok, nekem például hiányozni fog Malajzia, hiszen sok barátot szereztünk ott, furcsa lesz, hogy nem megyünk Kuala Lumpurba. Visszatérünk viszont Németországba, ami nagyon fontos a Mercedesnek, remélem, hogy sok munkatársunk ott lesz majd a versenyen! De szeretem Monzát is, tetszik az olasz élet, és különleges a nagydíj, a parkban fekvő pályán körbe is tekerhetek bringán.”