A tavalyi Indy 500-as kaland után felmerült, hogy Fernando Alonso idén megpróbálkozik majd a Le Mans-i 24 órás futammal is. Mi az hogy megpróbálkozik! A múlt héten bejelentették, hogy a kétszeres F1-világbajnok a hosszútávú világbajnokság (WEC) teljes idényén részt vesz majd a Toyota színeiben, májustól novemberig öt fordulón indul.

Amikor ez először, még tavaly pletykaként felvetődött, a McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier nem helyeselte, ám egy friss interjúban egész más hangot ütött meg:

„Nem, támogatom a dolgot” – nyilatkozta a francia L’Equipe-nek.

A kérdésre, hogy az elmúlt évek sikertelensége után Alonsónak amolyan gőzleeresztésre van-e szüksége, így felelt Boullier:

„Nem, nem erről van szó. A Forma-1-ben a költségek csökkentése érdekében egyre kevesebbet vezetnek a pilóták, a versenyzők viszont tisztában vannak vele, hogy minél többet vezetnek – akár más kategóriákban is –, annál jobban formában maradnak. Főnökként tetszik nekem ez a megközelítés. És minél többet versenyez valaki, annál kevesebb más zavaró tényező, annál kevesebb más kísértés van.”

Azért nem lesz könnyű Alonso helyzete, a Le Mans környéki időszakban zsinórban öt hétvégén vezet majd.

„Fernando profi sportoló, képes erre felkészülni. Tavaly 34 hétvégén vezetett különböző álneveken gokart- és egyéb versenyeken. Egyszerűen ezt szereti.”

F1: A McLarennél nem gond Alonso dupla szezonja 1

Boullier kérdésre hozzátette, hogy a hírével ellentétben nem nehéz Alonsóval dolgozni, az pedig érthető, ha igazi küzdőként, korábbi világbajnokként nem elégedett, frusztrált, ha nem jönnek az eredmények. A hondás időszak rádiós kifakadásai is elfogadhatók voltak.

„Ha nem eresztette volna ki a gőzt, végül robban. Egy olyan pilótáról beszélünk, aki Michael Schumacher ellen küzdve szerzett két világbajnoki címet, legutóbb viszont három éven keresztül úgy kellett vezetnie, hogy még dobogós helyekért sem harcolhatott. És a hab a tortán, hogy ha a motor nem működik jól, akkor a gumikat és a fékeket sem lehet rendesen felmelegíteni, a fogyasztás is magasabb, és kevésbé szabad nyomni a gázt. Egy ilyen kaliberű pilótának nem könnyű ezt elviselni.”