Hiába emelkedett 20-ról 21-re a futamok száma a 2018-as Forma-1-es idényre, miután a gyártók nem tudtak megegyezni tavaly ősszel, idén életbe lépett a motorszabályok újabb lépcsője, így a négy helyett immár csak három új erőforrást használhatnak szabadon a pilóták a szezonban, a negyedik után már büntetés jár.
A gyári csapatuk mellett a Red Bullt és a McLarent is ellátó Renault-nál úgy vannak vele, hogy legalább egy-egy büntetést vállalni is fognak, a hármas keret szinte biztosan tarthatatlan.
„Nem szeretnék túl sokat mondani erről, mert eléggé az elején járunk még, de tudtuk, hogy jön az új szabály, tudtuk, hogy mi az elvárás, de ezzel együtt is nyitva tartjuk a lehetőségét, hogy úgy bonyolítsuk az idényt, ahogy a legjobb. Például nem szeretnénk feláldozni a teljesítményt a megbízhatóság és a tartósság kedvéért” – mondta a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul.
„A szabályokat alaposan átnézzük a hátrasorolásos büntetések szempontjából is. Ahogy talán tudják, az idei évre egy kicsit rugalmasabb, egy kicsit kevésbé fájdalmas lett a rendszer, szóval ezzel is számolunk az idei tervek kialakításánál, az új motorok bevezetésének időzítésénél, azzal, hogy érdemes-e taktikai büntetést vállalni, ha előnyt szerezhetünk vele. De tényleg korai lenne még ezt részletezni.”
„A Forma-1-ben optimalizálni kell a potenciált, és ha mindenki számára előnyösebb négy erőforrást használni, három helyett négy belsőégésű motort bevetni, akkor meghozhatjuk ezt a döntést. Persze előbb szeretném látni, hol is állunk a többiekhez képest a megtett táv, a megbízhatóság, a tesztpadokon mért adatokhoz viszonyított teljesítmény tekintetében” – magyarázta a Renault-főnök.