A Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media már tavaly elkezdett gondolkodni azon, hogy a jövőben régiók szerint „tömbösítené” a versenynaptárt a logisztika könnyítése és a nézők kényelme érdekében, de úgy tűnik, ez nem a közeljövőben valósul meg.
„A célt illetően bizakodó vagyok, de ugyanakkor realista is, és bizonyos szerződési kötelezettségek miatt, időjárási tényezők miatt eltart még egy darabig, mire eljutunk a megvalósulásig, már ha egyáltalán” – idézte a Forma-1 marketingért felelős főnökét, Sean Bratchest a Motorsport.com.
„Igyekszünk olyan irányba kormányozni ezt a hajót, ami kényelmesebb lehet a nézőknek, mert időszakonként egy-egy időzónán vihetjük végig őket. Az F1 szempontjából is hatékonyabb lesz a drága utazgatás elkerülése, ráadásul szponzori szempontból is előnyt jelenthet, ugyanis ha valaki csak Európában, az amerikai kontinensen vagy Ázsiában akar aktív lenni, úgy nem szerencsés az ide-oda ugrálás” – folytatta.