Míg a Forma-1-es csapatok többsége másfél, két vagy közel három versenytávot teljesített a második barcelonai teszt nyitónapján, a lehető legjobban kihasználva a napos, száraz, már-már tavaszias időt, a McLaren-Renault-nak 38 kör jött össze a 8 óra alatt.

Stoffel Vandoorne alatt már rögtön az installációs kör megkezdése előtt, a bokszutca kijáratánál leállt az autó, majd amikor egy órával később kiküldték, a negyedik kör végén történt ugyanez a célegyenesben. Elektronikai hiba. A belga az ebédszünet előtt tért vissza a pályára, majd délután is folytatta a körök gyűjtögetését, ám a technika ördöge újra munkába állt, az MCL33-as hidraulikai probléma miatt állt meg a pályán.

A keddi vergődés a tavalyi, hondás tesztidőszakra emlékeztetett, és ha hozzávesszük, hogy az első teszten is voltak gondok – leeső kerékanya, rosszul tervezett kipufogó-rögzítőelem miatti túlmelegedés –, látható, hogy ez a tél sem alakul simán a most már tényleg az élmezőnybe való visszatérésre szánt szezon előtt.

„Nem éppen ilyen napot reméltünk, de azért nem aggódunk túlságosan a mai problémák miatt. Természetesen eredményesebb nappal számoltunk, de a gondok – akkuprobléma és hidraulikai szivárgás – felbukkanását szinte reméltük a teszten, hogy jól felkészülhessünk az szezonra” – magyarázta a versenyfőnök, Eric Boullier.

„Tesztelni vagyunk itt, az ilyesmik pedig előfordulnak a teszten. Nem ideális, természetesen nagyobb távot szerettünk volna megtenni, de dolgozunk a hibákon, tanulunk belőlük, és holnap már okosabban lépünk újra pályára” – ígérte a szakember.