Már a Toro Rosso és a McLaren Renault-Honda cseréjének tavaly őszi bejelentésekor felröppent, hogy a francia motorgyártó 2018 után a Red Bull Racingtől is elbúcsúzna, ám egyelőre nem dőlt el a kérdés.
A Toro Rossónál a Honda erőforrása remekül szerepelt a téli teszteken, míg a Red Bullnál továbbra is attól tartanak, hogy a Renault-motor miatt hátrányban lesznek a Mercedesszel és a Ferrarival szemben.
„Fantasztikusan indult a Honda és a Toro Rosso partnersége. Nyilvánvalóan jó helyzetben vagyunk, az idény első felében megfigyelhetjük, hogyan haladnak. Kíváncsian követjük majd a fejleményeket” – mondta a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner a spanyol El Confidencialnak.
„Meglátjuk, nálunk mi lesz (a Renault-motorral) idén, de amikor teljesítményhátrányban vagyunk, mindig igyekszünk a kasztnival kompenzálni.”
A Renault-főnök Cyril Abiteboul nemrég azt mondta, ők májusra szeretnék tudni, kit-mit választ a Red Bull jövőre. Horner azt mondja, ők nem fogják elkapkodni a döntést:
„Mi úgy tudjuk, májusra csak jelezni kell az FIA felé az elképzelést, de ez még nem kötelező érvényű. Majd a nyár végén döntünk. Az a reális időszak az ilyen döntések meghozatalára.”
A Forma-1-ben a 2018-as idényben, dacára annak, hogy a szezon a tavalyinál is hosszabb, 21 fordulós, már csak három-három friss erőforrást használhatnak majd a pilóták. A Renault-nál már utaltak arra, ők nem akarják szigorúan tartani a keretet, ha taktikailag, a fejlesztések miatt megéri, akkor a gyári csapatnál és a partnereiknél is bevethetnek egy-egy negyedik erőforrást.
„Érdekes lesz látni, ki fog tényleg csak három motort használni, persze még ha lazábbak lennének a szabályok, a teljesítményen az sem változtatna. A gond az, hogy a mostani motorformula egyszerűen nem fekszik úgy a Renault-nak, mint a Mercedesnek és a Ferrarinak” – mondta erről Horner.