Az idei évre tovább szigorodtak a Forma-1-es motorszabályok, és a 21 forduló alatt immár csak 3-3 belsőégésű motort, hőenergia-visszanyerőt (MGU-H) és turbót, valamint 2-2 mozgásienergia-visszanyerőt (MGU-K), akkumulátort és vezérlőelektronikai egységet használhatna fel a pilóták büntetés nélkül.

Bár a mclarenes szenvedés után az idei évtől a Toro Rossóval dolgozó Honda önmagához képest sokkolóan megbízhatónak bizonyult a téli teszteken, a japán gyártónál nem gondolják, hogy a hármas kerettel végigcsinálják majd a szezont, a faenzai csapatnál biztosan lesznek taktikai büntetések 2018-ban.

„Eljutunk majd arra a pontra, amikor mérlegelnünk kell, hogy talán érdemesebb friss erőforrással a mezőny végéből indulni, mint egy már 3000-4000 kilométert futott motort használni, ami egy-kétszáz kilométer után elkezdi megadni magát. Majd meglátjuk, de annyit már most mondhatok, hogy biztosan felmerül a téma. Nem tudom, mikor, de beszélni fogunk róla” – mondta a Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost a Motorsport.comnak.

Az osztrák szakember szerint egyébként „őrület”, hogy a próbálkozások ellenére nem sikerült törölni a hármas szabályt:

„Tavaly a gyártók négy motorral próbálkoztak kevesebb futamon, idén több a verseny és kevesebb a motor. Azt kell mondjam, hogy tiszta őrület ez a szabály. De a Ferrari nem ment bele (a változtatásba), pedig mások négy motort szerettek volna (az idei évre is). Ők úgy vélik, hogy számukra előnyös a három. Szóval ez a szabály, ezzel kell dolgoznunk, aztán majd meglátjuk, hogy valójában hány motort használunk.”

A Renault már korábban jelezte, hogy ők is készülnek a negyedik erőforrások bevetésére.