Az előző években alkalmazott AMG GT S után még magasabbra tette a lécet az AMG, és legsportosabb utcai modelljéből, az AMG GT3 versenyautóval szoros rokonságot mutató AMG GT R szupersportkocsiból fejlesztette ki a 2018-as F1-évad safety carját.

Nem létezett még erősebb Forma-1-es biztonsági autó 1

Mivel pedig az AMG GT R eleve versenyközeli technológiát alkalmaz, különösebben módosításokra sem volt szükség.

Az autó megkapta az utcai modellekhez is kérhető karbon-kerámia fékrendszert, bukókeretet építettek be, valamint szépen felmatricázták és megkapta az elmaradhatatlan fényhidat, amely alatt szénszálas kürtő irányítja a levegőt a hátsó szárnyra.

Az utastérben két darab táblaszámítógépen keresztül követik nyomon az F1-es autók mozgását, a köridőket, illetve folyamatosan nézik a nyilvános tv-közvetítést, ebből is tájékozódva az eseményekről.

Nem létezett még erősebb Forma-1-es biztonsági autó 29

Ami nem változott: a 4,0 literes V8-as, ikerturbós motor legnagyobb teljesítménye 585 LE – több, mint eddig bármely F1-es biztonsági autóé –, a végsebesség 318 km/óra, álló helyzetből 3,6 mp alatt gyorsul százra. Szabályozhatók az aerodinamikai elemek, a lengéscsillapítás és a kipörgésgátló, a kerekek kovácsolt könnyűfémből készültek, és hátul is kormányzottak.

A felvezető és biztonsági autóval szemben nemcsak azért alapkövetelmény a fokozott menetdinamika, mert cammogva hülyén nézne ki a mezőny, hanem mert egy bizonyos sebesség alatt a Forma-1-es versenyautók motorjai túlmelegszenek, az abroncsok és fékek pedig túlhűlnek, ami semmiképpen sem optimális, sőt balesetveszélyes is lehet.

Nem létezett még erősebb Forma-1-es biztonsági autó 30

Elöl a Mercedes-AMG GT R, hátul a hivatalos orvosi autó: egy Mercedes-AMG C 63 S T-modell 510 lóerővel