A Forma-1-be tavaly év elején beszállt Liberty Media legfőbb feladata, hogy a 2020-ben kifutó jelenlegi keretrendszer után olyan új irányvonalat jelöljön ki a sportág számára, ami egyszerre teszi izgalmasabbá és fenntarthatóbbá az F1-et.
Ennek két kulcseleme az új motorformula 2021-es bevezetése, ám az első, tavaly bemutatott terveket nem fogadták jól a gyártók, a kiadások letörése (költségplafon) és a bevételek egyenlőbb elosztása pedig a kiszállással való fenyegetőzésig bőszítette a Ferrarit, amelyet a Mercedes is támogat.
A Liberty fejesei a jövő hétvégén, Bahreinben mutatják majd be az azóta finomított motorreformtervet, írja a Motorsport.com. Az egyelőre nem világos, hogy a pénzügyi oldalt illető elképzeléseket is megosztják-e ugyanakkor, mindenesetre nagyon fontos mérföldkő jön.
„Úgy gondolom, hogy fontos, hogy átlássuk, merre is megy a sportág a jövőben. Mindenki nagyon kíváncsi a Liberty terveire, remélhetőleg pár héten belül megtudjuk őket” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner Melbourne-ben.
„Én úgy hallottam, hogy Bahreinben ismertetik majd a részleteket” – nyilatkozta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko. „Meglátjuk, mi lesz. Meglátjuk, bár én nem tudom elképzelni, hogy megtartjuk az MGU-H-t (hőenergia-visszanyerő rendszer az erőforráson). Egyetértünk, hogy mind a műszaki, mind a pénzügyi oldalon változásra van szükség.”
„A költségeket le kell törni. Akárhogyan is, nem számít, de csökkenteni kell a kiadásokat. Nézzük csak meg a Force Indiát! (Amelyik a 2016-os és 2017-es konstruktőri 4. helyezés ellenére is küszködik pénzügyileg – a szerk.) Egyetlen csapat sem keres az F1-gyel, ez nem egészséges üzleti modell.”