A Forma-1 tulajdonosa, az amerikai Liberty Media a jövő hétvégi Bahreini Nagydíjon ismerteti a csapatokkal, motorgyártókkal a 2021-re szánt szabályrendszer-tervezetét, azt, hogy milyen erőforrásokkal váltanák le a jelenlegieket.

A 2014-ben indult mostani hibrides turbókorszakban lemaradt Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul kíváncsian várja az új formulát, ugyanakkor javaslata-feltétele is van.

„Ha valamit, hát azt biztosan nem akarjuk, hogy párhuzamosan kétféle erőforrást kelljen fejlesztenünk. Ennyi biztos, de a részletekről még korai lenne beszélni. A Renault üzenetének két kulcseleme van: az első, hogy a folytatás melletti elköteleződés előtt látnunk kell a teljes képet, a második pedig, hogy szerintünk nem életképes és nem elfogadható, hogy párhuzamosan fejlesszünk két motort, méghozzá azért, mert ha (2021-ben) jön egy új belépő (motorgyártó), annak óriási előnye lenne, hogy csak a jövőre koncentrálhat, és nem kell a jelennel, a partnerekkel foglalkoznia, mint nekünk. Logikus és fair elvek lennének ezek a jövőre nézve” – magyarázta a Motorsport.comnak.

F1: Fejlesztési tilalmat kér a Renault 1

A nagycsapattal a Renault, a Toro Rossóval a Honda erőforrásaival versenyző Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is a befagyasztás mellett áll:

„Ha jönnek az új motorszabályok – amit mi nagyon remélünk –, akkor a jelenlegi motorokat be kell fagyasztani a mostani állapotukban (2019-2020-ra). Szabályt kellene hozni, hogy az összes motornak 3 százalékon belül kell lennie (a teljesítményt tekintve), és ezt rendesen végre is kellene hajtani. Akkor meglennénk 2020-ig. Senkinek sem kellene fejlesztenie, ez lenne a megoldás.”

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint akár maradhat is a motorok teljesítménykülönbsége, az egyenlősítést a fogyasztási korlátok lazításával, eltörlésével is el lehetne érni:

„Ideális esetben szerintem a 2021-re erőforrást készíteni kívánó gyártókat nem kellene addig további költségekkel terhelni, el kellene érni valami erőegyensúlyt, a fogyasztás jó út lenne ehhez. Úgy azok, akik jobb munkát végeztek a motorokkal, előnyben maradnának, mert kevesebb üzemanyag kellene nekik, könnyebb autóval indulhatnának, de a (többiek rendelkezésére álló) nagyobb teljesítmény izgalmasabb versenyeket hozhatna.”