4-6 fül, 8-10 potméter, 12-16 nyomógomb – a modern Forma-1-es autók kormánykereke simán versenyre kelhet egy elektronikai szaküzlettel vagy rövidárubolttal, ám a versenyzőknek nincs választása, a járgány irányításához, az optimális vezetéshez mindent magabiztosan kell kezelni.

Az Alfa Romeo Saubernél idén bemutatkozott Charles Leclerc ugyan Forma–2-es bajnokként, korábbi F1-tesztpilótaként ugyan semmiképp sem tapasztalatlan, de a monacói pilóta számára még így is „őrületes”, hogy mi mindent kell kezelni az autóban.

„Ahogy az alsóbb kategóriákban halad az ember felfelé, egyre nő a leszorítóerő és a teljesítmény, ez rendben is van. Ehhez gyorsan hozzá is tudtam szokni. De hogy őszinte legyek, a Forma-1-ben annyi további újdonság van, annyi ember van körülöttem, és különösen annyi gomb van (a kormányon), hogy az őrület” – mondta a 20 éves versenyző.

„És persze nem árt, ha az ember tudja, is, mit is kell csinálni a gombokkal, mert nagyon nagy a szerepük. De épp ezért hatalmas fejlődési potenciál van még bennem, a tapasztalattal sokat javulhatok” – tette hozzá a Ferrari utánpótlásprogramjának tagja.

Leclerc a múlt hétvégi szezonnyitón a 18. helyre kvalifikált, végül a 13. helyen ért célba Melbourne-ben.

F1: Ez feladja a leckét az újoncnak 1