A Mercedes motorfőnöke, Andy Cowell néhány nappal a Forma-1-es szezonnyitó előtt dobta be, hogy 2018-ra a korábbinál is erősebb időmérős motorüzemmódot, „partimódot” fejlesztettek, amit aztán alátámasztani látszott, hogy az Ausztrál Nagydíj kvalifikációján Lewis Hamilton hattizedes előnnyel vitte a pole-t.
A riválisok nagyon prüszkölnek a különleges üzemmód miatt, a Red Bull-főnök Christian Horner egyenesen betiltatná az ilyesmit, ám a szintén Mercedes-motort használó Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe úgy sejti, hogy Hamiltonék egyszerűen csak szívatják, idegesítik az ellenfeleket a valójában nem is létező partimód emlegetésével.
„Arra jó, hogy bosszantsák vele a többieket, de nincs ilyen üzemmód. Mindannyian ugyanolyan motort használunk, én biztos vagyok ebben. De az is biztos, hogy jól lehet vele bosszantani egyes ellenfeleket. Sokszor szóba került már, hogy a Q3-ban előjön valami különleges üzemmód, de ismerjük el a versenyzőket: képesek valami extrát előhúzni a kalapból” – mondta a szakember, utalva arra, hogy Lewis Hamilton minden idők egyik legjobb – a pole-ok száma alapján pedig legeredményesebb – időmérős pilótája.
A 2016-ig a Mercedesnél dolgozó Lowe a csapat munkáját is dicsérte:
„Gratulálok a Mercedesnek az újabb nagyszerű autóhoz! Úgy tűnik, sikerült megőrizniük az előnyüket, márpedig ez komoly munkát kíván. Ami a három élcsapat és a középmezőny közti különbséget illeti, az már más tészta: sajnos maradt ugyanannyi.”