A 2017-es nagy (aerodinamikai) szabályváltozási csomag alaposan visszafogta a Forma-1-es autók követési és előzési képességeit, a 2018-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíj alapján pedig úgy tűnik, idén még rosszabb lehet a helyzet.
A melbourne-i tapasztalatok után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a bahreini hétvége szombati napjára válságtanácskozásra hívta a csapatok technikai főnökeit, hogy megoldást keressenek a problémára. Igen sürgős a dolog, ugyanis ahhoz, hogy 2019-re szabályként lehessen bevezetni az újítást, április 30-áig véglegesíteni kell az elképzeléseket.
A potenciális megoldások közé tartozhat a hátsó szárny vezérsíkjának megnagyobbítása, amivel a DRS hatékonysága növekedne, valamint az első szárnyak egyszerűsítése, ami a követést tenné könnyebbé.
A Forma-1 sportszakmai főnöke, Ross Brawn és szakértői csapata jó ideje dolgozik már a 2021-re szánt műszaki szabálycsomagon, úgy tudni, a náluk felmerült ötletek egy része is átkerülhet a mostani csomagba.