A 15. helyről kezdhette a felzárkózást Max Verstappen a szombati időmérős balesete után, ám nem sikerült jól a kármentés, mivel a verseny korai szakaszában koccant Lewis Hamiltonnal, és amellett, hogy defektet kapott, néhány körrel később fel is kellett adnia a futamot autója sérülése miatt.
A holland elmondta, mi történt Hamilton megelőzése közben. „Jó szélárnyékom volt az egyenesben, így megpróbáltam megelőzni, de beszorultam az ott lévő McLaren mögé. A kanyar közepétől már előrébb voltam, ekkor éreztem egy ütést hátulról.”
A kerékcsere nem segített sokat az autón, Verstappennek így is fel kellett adnia a versenyt. „Az ütközés következtében a kocsi megugrott, majd földet éréskor megsérült a differenciál. Azonnal jeleztem, hogy valami hiba van, az autó nagyon csúszkált. A bokszkiállás után sem lett jobb a helyzet, le kellett állítanom az autót. Amikor kiszálltam, egy hatalmas lyukat láttam a padlólemezen. A differenciálhiba nélkül is nehéz lett volna ez a verseny” – mondta a holland.
„Kár érte, sok pontot szerezhettünk volna, az autó nagyon jól ment” – mondta csalódottan a fiatalabbik Red Bull-pilóta.
WATCH: Heartbreak for @redbullracing at the #BahrainGP 🇧🇭 😢
Ricciardo = OUT
Verstappen = OUTVIDEO >> https://t.co/o7mwf3yYsI pic.twitter.com/YNmHXQjmeb
— Formula 1 (@F1) 2018. április 8.
Csapattársa, Daniel Ricciardo sem járt jobban. Az RB14-es kódjelű gép öt kör után leállt. Az ausztrál tehetetlen volt. „Minden kikapcsolt. Pont úgy, mintha én állítottam volna le. Semmi figyelmeztetés, minden hirtelen történt” – mondta.
„Gyors halált halt a gép, nem volt lassú és fájdalmas, de számomra az lesz, ugyanis két óra adrenalin bennem maradt” – bánkódott Ricciardo.
Az ausztrál úgy úgy érezte, harcban lehetett volna a dobogós helyezésekért. „Seb és Valtteri elöl voltak, így őket nem láttam, de Kimit igen. Láttam, hogy sokat csúszkált a kocsija hátulja, nem tűnt úgy, hogy jó autó van alatta az első körökben. Magabiztosan állíthatom, hogy nyomást tudtunk volna rá helyezni” – zárta Ricciardo.