A Ferrari eredetileg kétkiállásos taktikával futott neki a Bahreini Nagydíjnak, ennek megfelelően Sebastian Vettel lágy gumikat kapott az első kiállása során. A Mercedes erre reagálva közepeseket tett fel Valtteri Bottas autójára (majd később Lewis Hamiltonéra is), és ezt nyerő taktikának gondolta a csapat.

Csakhogy a Ferrari úgy döntött, vállalja a kockázatot, kint tartotta Vettelt, aki szinte a csodával határos módon célba tudott érni a viseltes lágyakon, a későn rohamozó Bottasnak nem volt reális esélye az előzésre az utolsó körökben.

„Amikor közepeseken jöttünk ki Sebastian mögé, azt gondoltam, megnyertük a versenyt” – mondta a csapatfőnök Toto Wolff. „Azt feltételeztük, hogy kiállnak még egyszer, vagy elfogynak a gumik, ha Sebastian odalép.”

„A versenynek ebben a szakaszában 90 százalékos valószínűséget tippeltem a győzelmünknek, és elveszítettük.”

„Hamar felismertük, hogy a közepes jó gumi. Láttuk Alonsónál, ezért úgy döntöttük, feltesszük, de ekkor még benne volt, hogy esetleg mi is kétszer állunk ki.”

„Valtteri azonban egyből nagyon jó tempót ment, így világos volt, hogy elmegyünk vele a végéig. Vettel és a Ferrari nagy kockázatot vállalt, de végül megnyerték a futamot, nagyon is megérdemelten. Jól alkalmazkodtak a helyzethez.”

„Ami érdekes volt, hogy a Ferrari tempója nem volt olyan jó, amire az időmérő után számítottunk. A verseny elejétől kezdve spóroltak az üzemanyaggal, amivel teljesítményt veszítettek. Mi talán még egy kicsivel gyorsabbak lehettünk volna.”