A Ferrarinál nem igazán mentek a kerékcserék a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon, Kimi Räikkönent kétszer is rosszul rögzített kerékkel küldték pályára. A pénteki második szabadedzésen a következmény csak annyi volt, hogy a finn félreállni kényszerült és lemaradt a gyakorlás utolsó 15 percéről, ám a vasárnapi futamon a bal hátsó lecserélése előtt kiengedett versenyző el is gázolta egyik szerelőjét, Francesco Cigarini csúnya lábtörést szenvedett.
Mivel a Ferrari technikai partnerénél, az ugyanolyan kerékanyákat használó Haasnál már Melbourne-ben történt két veszélyes kiengedés, a Forma-1 állandó versenyigazgatója, egyben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting szerint „egyre kevésbé lehet szó véletlen egybeesésekről”.
„Ugyanakkor a két melbourne-i esetnél egyértelműen emberi hibáról volt szó. Rosszul kapatták rá az anyát, azt hitték, megszorították, de lejött, ezt viszont már csak későn vették észre. A Ferrarinál (Bahreinben) viszont a szerelő még le sem vette a kereket (Räikkönen kiengedése előtt), ami eléggé zavarba ejtő” – magyarázta.
Whiting megerősítette hogy a Ferrarival közösen kivizsgálják a történteket: „A téli teszten Alonso hagyott el egy kereket, a McLarennel is végigvettük az egészet. Leadtak egy beszámolót, majd átbeszéltük a történteket a Technikai Munkacsoporttal, hogy mindenki világosan láthassa, hogy megtörténhet az ilyesmi és mindenki tanulhasson belőle.”
A múlt vasárnapi incidenst követően a Ferrarira 50 ezer eurós (15,6 millió Ft) pénzbírságot szabtak ki a stewardok. Whiting szerint nincs szükség a büntetések szigorítására:
„A szabályok világosak azt illetően, mit kell tenni a futamon (rosszul rögzített kerék esetén), és az alapelv az, hogy épp elég büntetés az, hogy a versenyzőnek le kell állnia.”