A Liberty Media Bahreinben mutatta be a csapatoknak a 2021-ben induló új korszakra vonatkozó elképzeléseit, amelynek része a pénzdíjrendszer megreformálása is.
Az új rendszer sokmillió dollárt vonna el a nagyoktól, azaz a Ferraritól, a Mercedestől és a Red Bulltól, és többet adna a közép- és kiscsapatoknak.
A Ferrarinak csak az indulása miatt járó, tavaly 68 millió dollárt érő tételt törölnék, ahogy a konstruktőri bajnokságért járó bónuszokat és egyéb kifizetéseket is. Az új rendszer sokkal inkább a konstruktőri bajnokságban elért helyezésre épül.
A pénzdíj egyik felét továbbra is egyenlően osztanák szét a csapatok között, míg a másik fele épülne a konstruktőri helyezésekre. Míg az első helyezettnek járó 19 százalékos részesedés 14 százalékra csökkenne, az utolsó helyezett továbbra is 6 százalékra számíthatna.
A tavalyi helyezések alapján a Racefans.net kiszámolta, hogyan változna a csapatok pénzdíja. Míg a jelenlegi rendszerben 195,2 millió dollár jut a Ferrarinak, az újban 115,5 millióval kéne beérnie a csapatnak. A Mercedes 176,8 helyett 120 millió dollárt kapna, míg a Red Bull 155,5 helyett 111 milliót.
A McLaren minimálisan, míg mások nagyobb mértékben növelnék a bevételeiket, erről is készült egy tanulságos ábra.
A következő hónapokban várhatóan sokat marakodnak majd a témán a csapatok.